هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

کریسمس

به لطف تلاش مضاعف در فرهنگ سازی مناسبت های داخلی در برنامه ها و فضای شهر، ماهک از مناسبت ها با این سن کمش فقط کریسمس و بابانوئل رو میشناسه به خاطر کارتون های بامزه و شعرهای قشنگ کریسمس که پارسال زیاد دیده بود و از دو سه ماه قبل منتظر بابانوئل هستش و بهش سفارش هدیه داده و چون ما خیلی به مناسبت ها پای بندیم منتظریم یک روزی برف بیاد که بابانوئل ماهک بیاد :))) اونوقت عید نوروز جم کیدز شعر عمو نوروز رو به زشت ترین حالت ممکن ضبط و پخش کرده بودن که من حالم بهم میخورد شعر رو گوش کنم و باید کانال رو عوض می کردم شبکه کارتون خودمونم که کلا تعطیل.

البته که درسته بعضیا میگن اینا مناسبت های غربی هست و فلان اما من معتقدم هر مناسبتی که باعث خوشحالی میشه اگر به دور از چشم و هم چشمی باشه عالیه که برگزار باشه. خصوصا که مناسبتی مثل کریسمس، Thanks giving یا هالوین به نوعی جهانی هستن.

در هر صورت کریسمس همتون با تاخیر مبارک


غ ز ل واره:

+ یعنی من از اینام که خارج از ایران زندگی کنم اینجا کلا از فارسی بودن خارج میشه از بس الان وسط نوشته ها هی همون دو سه تا کلمه استامبولی که بلدم تو مغزم وول میخورد و مثلا به جای "در هر صورت" میخواستم بنویسم "پِکِ" :))) چنین انسان بی جنبه و خود باخته ای هستم من. حالا خدا رحم کرده نمی فهمم چی میگن :)))


+چند روزه میخوام بنویسم ولی به خودم گفتم وقتی فلان کار رو کردی می تونی بنویسی. 


+ سوپ امشب برترین غذایی بود که تو عمرم پختم. خودم نتونستم بخورم. سوپ کدو حلوایی که چون شیرین بود و با آبلیمو هم ترش و شیرین شده بود  حالمو بهم میزد و نمیدونم با اون همه سوپ چه کنم؟


+یعنی من اندازه یک صفحه A4  نوشتم دیشب و ماهک با لطف تمام همشو پاک کرده :))

نظرات 2 + ارسال نظر
شارمین یکشنبه 7 دی 1399 ساعت 11:26

نبینم دیگه برای نوشتنت تو وبلاگ شرط بذاریا

سلام عزیزم

به نظر منم هر مناسبت و مراسمی که باعث خوشحالی بشه، فراملیه و ربطی به مرزها نداره.اما به هر حال مهمه که بچه ها با مناسبتهای و مراسم ملی و فرهنگی قشنگ خودمون هم آشنا باشن

خودمم اذیت میشم یک موقع هایی ولی کلا زمانم هم برای نوشتن کمه
آخه من هر موقع پست میزارم کلی باید فکر کنم جمله بندی کنم هی حذف کنم تا یک چیزی قابل ارائه داشته باشم :))
حالا نه که بگم خوب ولی لاقل قابل خوندن باشه

سلام از ماست
والا میدونی چیه؟
من خودم از عید تنها چیزی که یادمه عیدی هاشه و شبو و سبزه
بعد ما هر سال عید نیستیم و من با اینکه عاشق شبو هستم تا حالا همسر نخریده چون قراره خونه نباشیم
ولی امسال می خرم
بعد پارسال هم که ماهک کمی میفهمید و خونه بودیم سبزه ام درست نشد :)))
نمیدونستم گندم باید پوست داشته باشه
عیدی هم که به خاطر کرونا چیزی نخریدیم پول رو هم انداخت اونطرف که این چیه؟

یلدا به خاطر ماهک سفره چیدم
کیک پختم دسر درست کردم
ببینینم عید امسال امیدی بهش هست؟

هاله یکشنبه 7 دی 1399 ساعت 10:57

منم با اینکه تقریبا 90 درصد غذاهام خوشمزه هست و اطرافیان همه تعریف می کنم ولی سوپ تنها غذایی که اصلا بلد نیستم خوشمزه درست کنم اونم سوپ معمولی شانس آوردم همسرم سوپ دوست نداره کلا هر وقت هوس کنم یا هوا سرد باشه خودم می پزم خودم با به به چه چه می خورم ته دلم به خودم غر می زنم کی می خوای یاد بگیری

هاله جون غصه نخور
مادر همسر یک سوپ خیلی سبک واسه مهمونیاشون میپزه (واجبه سوپ سر سفره باشه) که حرف نداره و آسونه
دوتا هویج و یک سیب زمینی معمولی رو ریز و نگینی خورد کن بزار بپزه
بعد از نرم شدن توش آب مرغ یا آب گوشت بریز
و آبلیمو، کمی رب و زعفرون بزن
و کمی جوپرک یا ماکارونی ریز سوپ مثلا ستاره ای یا حروف انگلیسی بریز داخلش تا آماده بشه
و بعد موقع سرو کمی زرشک و جعفری خورد شده بریز روش که میتونی هم نریزی
اما خیلی خوشمزه است
البته از نظر من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد