هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز ششم: عناصر شگفت انگیز

"قلب انسان سپاس گزار همیشه از شادی و سرور لبریز است"
دبلیو.جی.کامرون
روزنامه نگار و بازرگان


سپاس‌گزاری کردن از خداوند، قبل از خوردن غذا، در واقع سنتی است که از هزاران سال قبل وجود داشته و مبدأ تاریخی آن به  مصر باستان برمی‌گردد. امروزه اغلب ما این موضع  را نادیده می گیریم که باید، بابت غذایی که می‌خوریم باید زمانی را به سپاس‌گزاری از خداوند اختصاص دهیم. اما استفاده از کارهایی ساده همچون خوردن و نوشیدن، به منزله فرصتی برای سپاس‌ گزاری از خداوند، شگفتی های زندگی تان را به شیوه ای معجزه آسا افزایش خواهد داد!
  اگر به زمانی بیندیشید که به معنای واقعی گرسنه بودید؛ به یاد می آورید که نمی‌توانستید به طور طبیعی بیندیشید یا رفتار کنید، احساس ضعف می‌کردید، شاید  حتی به لرزش دست دچار می‌شدید، ذهنتان به خوبی کار نمی‌کرد،  دچار نوسان احساسی می شدید. شما برای زنده ماندن، اندیشیدن و داشتن احساسی خوب و خوشایند به غذا نیاز دارید. درست به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که به خاطر غذایی که می‌خورید به معنای واقعی از خداوند سپاس گزار باشید.
لحظه ای به همه انسان‌هایی بیندیشید که می کوشند تا شما غذایی برای خوردن داشته باشید. کشاورزان، دامداران، راننده ها، فروشندگان ...وقتی به شمار انسان‌هایی می‌اندیشید که برای تهیه کردن مواد غذایی و نوشیدنی برای رستورانها، فروشگاهها، بیمارستانها و تک تک خانه های روی کره زمین همکاری می‌کنند، تعجب می‌کنید.
غذا در واقع نعمتی است که از طبیعت به دست می آید. برای تولید و پرورش غذاها باید خاک، مواد مغذی و آب وجود داشته باشد که همه این عناصر در طبیعت یافت می‌شوند. اگر آب  وجود نداشت؛ هیچ‌گونه غذایی تولید نمی‌شد و هیچگونه پوشش گیاهی و حیوانی به وجود نمی‌آمد. در این صورت، زندگی  بشری نیز روی این کره خاکی وجود نداشت. آب سبب می شود ما زنده بمانیم. آب، آب، آب این نعمت شگفت انگیز!

"اگر معجزه ای در این سیاره وجود دارد؛ به گونه ای به آب مربوط می شود."
لورن ایزلی

به زبان آوردن جمله ساده و معجزه آسا؛ همچون "خدایا سپاس‌گزارم" قبل از خوردن یا نوشیدن نشان می‌دهد که معجزه‌هایی را همچون آب و غذا قدر می‌دانید و برای بهره‌مند بودن از آنها از خداوند سپاس‌گزار هستید.

سپاس گزاری در واقع ریسمان طلایی و با شکوهش را پیرامون همه نعمت ها می پیچید که برای شما عزیز و گرامی هستند؛ شما به آن ها عشق می ورزید و رویای داشتن آن ها را در سر می پرورانید.
انسانها در گذشته های دور باور داشند وقتی با سپاس گزاری از خداود به آب و غذای خودشان برکت می بخشند، در واقع آن ها را از هر گونه انرژی منفی پاک می کنند.

یکی از شیوه ها برای احساس کردن بی درنگ معجزه سپاس‌گزاری برای غذاها این است که هنگام خوردن و نوشیدن آن ها طعم‌شان را به معنای واقعی بچشید. انرژی تمرکز و سپاس‌گزاری شما مزه غذا یا نوشیدنی موجود در دهان‌تان را بی درنگ افزایش خواهد داد

تمرین شگفت انگیز شماره 6:
عناصر شگفت انگیز:

1.     تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.

2.  امروز، قبل از خوردن هرگونه خوراکی یا نوشیدن هر گونه نوشیدنی، لحظه ای به آن بنگرید و سپس به صورت ذهنی یا با صدای بلند بگویید "خدایا سپاس گزارم". اگر فراموش کردید، به محض به یاد آوردن آن، چشمان‌تان را ببنیدی، به صورت تصوری به آن لحظه برگردید، خودتان را یک یا دو ثانیه قبل از خوردن و نوشیدن آن خوراکی یا نوشیدنی تصور کنید و سپس از خداوند سپاس‌گزاری کنید. اگر چند بار در طی روز تمرین را فراموش کردید، فردا را نیز به انجام دادن این تمرین اختصاص دهید

سنجاق شده:
+ اعتراف می کنم وقتی برای اولین بار این درس را خواندم از خواندن نکته شگفت انگیز زیر به قدری شگفت زده شده ام که حس سپاس‌گزاری یک طرف و حس انسان دوستی از طرف دیگر باعث شده که سعی کنم هر روز این تمرین را انجام دهم، شاید کمکی باشد به گرسنگانی که توانایی یاری‌شان را نداریم:

نکته شگفت انگیز این است: وقتی به دلیل بهره مند بودن از آب و غذا از خداوند سپاس‌گزاری می کنید؛ سپاس‌گزاری شما، علاوه بر تاثیر مثبت گذاشتن در زندگی خودتان، در منبع غذایی جهان نیز تاثیری مثبت می گذارد. اگر عده کافی از انسان ها در سراسر جهان به دلیل بهره‌مند بودن از نعمت‌هایی همچون آب و غذا از خداوند سپاس‌گزاری کنند؛ به معنای واقعی به انسان هایی کمک می کنند که از گرسنگی و کمبود غذا رنج می برند. بر مبنای قانون جذب و قانون کنش و واکنش نیوتن؛ سپاس‌گزاری گروهی بی‌تردید پیامدی هم ارز با آن تولید خواهد کرد. چنین پیامدی ممکن است موضوع کمبود آب و مواد غذایی را برای تک تک انسانهای ساکن روی این کره خاکی به شیوه‌ای معجزه‌آسا تغییر دهد.
نظرات 2 + ارسال نظر
:) سه‌شنبه 14 دی 1395 ساعت 16:38 http://my-netbook.blogsky.com

نمیدونم تو گوگل نوشتم دعا سفره این رو آورد
قبلاً ها خودم االحمد الله الذی.. . رو میخوندم دیدم این فارسی هست گفتم برات بذارم

خیلی دعای قشنگی بود لبخندجان
مچکرم عزیزجان

:) دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 19:27 http://my-netbook.blogsky.com

دعای سفره

الهی به این سفره برکت بده ..... به این مائده شکر نعمت بده
همه شاد گردیم در این زندگی ..... به بانی این سفره رحمت بده به آشپز و میزبان و هم میهمان ..... تن سالم و شان و شوکت بده نصیب همه دوستان علی‌(ع) ..... زحق سفره ی خیر قسمت بده الهی به روز جزا بهر ما ...... طعام بهشتی ز جنت بده

بی نظیر بود دعایی که نوشتی عزیزم
این دعا رو از چه منبعی نقل کردی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد