هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

برتری خفیف

خدای من!

چقدر خوبم. از عالی هم عالی تر

از روزی که به خوب بودن ترجمه کتاب: "پیرمردی که از پنجره زد و به چاک و ناپدید شد" شک کردم؛ کار مطالعه ام که کتاب رو با کتاب تموم میکردم خورد به خِنِسی؟!. ده روزی اصلا نبودم انگار. دیروز بین کتابها به دنبال یک گزینه متفاوت بودم که جمله " کارهای کوچک اتفاقات بزرگ می سازند" نظرم را جلب کرد و به یادآوردم دو هفته قبل به خاطر همین جمله دانلودش کردم. تقریبا یک روزه تمامش کردم و دل و قلبم لبریز هیجان است. و بیشتر از قبل به جدول برنامه ریزی ایمان آوردم. این همان "برتری خفیف" است. گامهای کوچک آهسته و پیوسته

آنقدر سرشارم کرده از حس توانستن که حرارت تنم بالا رفته و دلم میخواهد همین حالا تمام نکات موثرش را برای همه تعریف کنم. امیدوارم این بار زمان طولانی به خودم و اهدافم متعهد شوم.

باید زود به زود مرورش کنم که فراموش نکنم چه یادگرفته ام. کاش یک منتور برای خودم پیدا کنم :(

تا  امروز هیچ کتابی تا این اندازه مرا برای رسیدن به خواسته هایم به وجد نیاورده بود.اینقدر کتابهای انگیزشی را نیمه کاره رها کرده بودم که مدتها بود نگاهشان هم نمی کردم. اما این یکی موتورشرا روشن کرد


1398/7/9 21:30


 

 با خوندن این کتاب متوجه شدم چرا جدول برنامه ریزی تا این حد حال من رو خوب می کنه. دقیقا به دلیل همین برتری خفیف که اگرچه در کوتاه مدت بی تاثیر به نظر میاد اما در دراز مدت تبدیل میشه به یک گام بلند و یک رشد چشم گیر که از نظر دیگران یکباره اتفاق افتاده در حالی که پشت این تغییر یکباره، ماه ها تلاش آهسته و پیوسته وحود داره.

با خوندن این کتاب و معلوماتم از کتاب "از شنبه..." متوجه شدم که چرا خیلی وقتها از زمان عقب هستم؟ چرا همیشه کارهام روی هم تلنبار میشه؟ چرا حس می کنم نمی تونم به همه کارهام برسم؟ و خیلی سوالهای دیگه

من همیشه وقت کم میاوردم و از کارهام عقب بودم چون برنامه هایی برای خودم تعیین می کردم که انجام اون همه کار در اون زمان خارج از توانم بود

همیشه کارهام روی هم جمع میشد چون میخواستم و از خودم توقع داشتم  یک جا بتونم همشون رو انجام بدم در حالیکه باید استپ بای استپ جلو می رفتم و به بخش های کوچکی تقسیم شون می کردم و صبور می بودم تا نتیجه نهایی ظاهر بشه

حس می کردم نمی تونم به کارهام برسم چون کارها رو تو ذهنم بزرگ می کردم و سخت شون می کردم و ذهنم پر از جملات منفی بود در اون زمینه: "من نمی تونم! من خیلی کندم! من هیچوقت عُرضه این کارها رو ندارم! و...."

حالا با خوندن این کتاب فلسفه این جدول برام آشکار شد و حس خوبم بهش هزار برابر شد و تصمیم گرفتم بعد از چند هفته که قول دادم براتون از جدول بگم همین جا توضیحش بدم

ردیف های این جدول روزها تشکیل می دهند و ستون هاش را کارهایی که برای رشد و توسعه فردی در نظر داریم انجام بدیم یا گام هایی که برای رسیدن اهداف مهم زندگی مون باید برداریم تا به هدف اصلی نزدیک و نزدیک تر بشیم و یا کارهایی مربوط به بالا بردن سلامتی و حفظ اون.

در طول روز هر گزینه ای از ستون ها رو که انجام دادیم سریع خونه مربوطه به اون رو رنگ می کنیم و همین رنگ کردن یا تیک زدن انجام شدن یک کار یک جایزه و تشویقِ برای ذهن ما که مشتاق انجام گزینه های بعدی بشه

خوبیه بزرگ این جدول اینه که هر شب میتونیم عملکرد روزانه مون رو بررسی کنیم و چون ثبتش کردیم میتونیم از جدول ها برای بررسی عملکردهای هفتگی، ماهانه، حتی سالیانه استفاده کنیم.

من عکس یکی از جدول هایی که توی شروع برای خودم درست کرده بودم رو میزارم. اگر نگاه کنید گزینه های جدول خیلی ساده اند و فقط در راستای رشدفردی بودند.

پیشنهاد می کنم اول کار گزینه ها تعدادشون کم باشه و آسون تا مطمئن باشید که جتما انجامشون میدید چون انجام نشدن گزینه ها انرژی هاتون رو کم می کنه و شاید مثل سال قبل من کلا رهاش کنید. وقتی به جدول انس بگیرید و بهش عادت کنید کم کم گزینه ها تون هم به بلوغ می رسند. اونوقت بعد از یک زمان طولانی برگشتن و دیدن جدول ماههای قبلبه وضوح حس می کنید تغییرات میبت رو



+ من این جدول رو از بهی عزیز دارم. مرسی بهی جانم


نظرات 8 + ارسال نظر
هدیٰ یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 21:41 http://Www.pavements.blogfa.com

"هر کس روزنه ای است به سوی خداوند، اگر اندوهناک شود، اگر به شدت اندوهناک شود."


این بود جمله‌ش! تازه مقدمهٔ کتاب بود :))
جمله‌ش عجیبه! می دونی .. یه جورایی اعتقاداتِ نداشته‌مو قلقلک می ده. امروز تا شب کتابشو می خونم چون از فردا کلی کار دارم و می دونم که دیگه نمی رسم.

ممنوم خوش قلب جونم امیدوارم همیشه عزیزانت سلامت باشن

من این کتابو چند سال قبل خوندم اما جالبه که اصلا این جمله رو یادم نیست
در نتیجه بازم باید بخونمش

حالا کتابو دوست داشتی؟

دختر فعال سرشلوغ
ان شالله همیشه به شادی و سلامتی و دل خوش سرت شلوغ باشه

شارمین یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 13:41 http://behappy.blog.ir

غزل باورت نمیشه یه همسایه داریم هر وقت حس میکنه ممکنه کسی بچه هاش رو چشم بزنه میره یه تخم مرغ جلو در خونه ش میزنه زمین! یعنی صبح پا میشی میبینی در خونتون تخم مرغیه
حالا من شونه تخم مرغ رو که دم دستم بود زدم زمین (با اون موهای کپه شده ی وسط وبلاگتم قاطی شد) تا بعد سر فرصت گوسفندم بیارم خونم راه بندازم این وسط

خوب یک اسپند دود کنه
تخم مرغو چرا حروم میکنه؟
بعضیام چه مدلی اند
ای بابا همونا رو جمع کن گوسفند پیشکش
اصلا دیگه جدول نمی کشم خوبه؟

شارمین شنبه 13 مهر 1398 ساعت 23:22 http://behappy.blog.ir

غزل جون قربونت این سری زود جواب دادن به کامنتهای ما رو هم به اون لیستت اضافه کن دخترم! در خوب شدن حال ما بسیار موثره


اصلا قاطی کردم برا کدوم پستت کامنت دادم، برا کدوم کامنت نذاشتم، کدومو جواب دادی کدومو ندادی! الانه که دونه دونه موهای سرم رو با موچین بکنم همین وسط کپه کنم

نه تو رو خدا موهاتو اینجا نریز بقیه فکر می کنند من هپلی ام
حالا بیا و ثابت کن اینا موهای من نیس
ببخشید شارمین عزیز
من راحتم از آخرین نظر تایید کنم
بعد همش میگم اگر وسطش مجبور بودم برم؛ بقیه فکر میکنند نظرشون ثبت نشده
بعد هی میمونه و من دیگه دلم میخواد سرمو بکوبم تو دیوار دیوار رو بشکنم که وقت ندارم کامنت تایید کنم
اصن یه وضعی

فرزانه شنبه 13 مهر 1398 ساعت 11:43 http://khaterateroozane4579.blogfa.com/

چقدر جالب . منم چند روز پیش در مورد همین کتاب توی وبلاگم نوشتم و خوندنش را به همه دوستان توصیه کردم
اتفاقا منم چند بار خواستم بعضی مطالبش را به اشترک بذارم اما فعلا حال جسمی خوشی ندارم

آره دیدم نوشتی که خریدیش
منم دلم میخواست نسخه چاپی رو بخونم اما واقعا با ماه نمیشه
خدا رو شکر که مسئله ای نبود و خوبید دوتاتون

هدیٰ شنبه 13 مهر 1398 ساعت 10:06 http://Www.Pavements.blogfa.com

حال دلت همیشه خوب و روبراه
ممنون برای دعاهات
ماهک جان سلامت باشه، ببوسش و مواظب خودتون باش
کتابخونِ ورزشکارِ عزیز
من این ده روزی که با برادر بزرگم از پیش بهراد اومدیم اینجا، هی با خودم کتاب می بردم اینور اونور بشینم بخونم ولی اصلاً نمی تونستم انقدر که ذهنم مشغول بود. فقط خط اول کتاب رو حفظ شدم انقدر که از روش خوندم. ورزش که نگووو، مربی تیم تنیس دانشگاه شاکیه که هم دیر اومدم هم حالا که اومدم دل به کار نمیدم! نمی تونستم واقعاً!
خیلی روزای مزخرفی بود غزل.
از دوشنبه با انرژی ..

و حال دل تو همیشه عالی و خوشحال
خواهش می کنم این تنها کاریه که ازم برمیاد
عزیز منی تو هم مراقب خودش باش کوچولو
اونوقت اگر به من بگی ورزشکار؛ تو رو باید چی صدا کنم خانم قهرمان
عزیزم. آدم با ذهن ناراحت نمیتونم کتاب بخونه
حالا خط اولش چی بود؟ بگو ببینم درست حفظ شدی؟
ان شالله از دوشنبه دوباره با انرژی تنیس بازی می کنی هدیٰ جان حرفه ای
خدا رو شکر که روزای خوب دوباره از راه رسید. ان شالله خیلی زرد سرپا بشه
برای تو و عرفان و محمد راستین و خانوادش خیلی خوشحال

شارمین شنبه 13 مهر 1398 ساعت 09:11 http://behappy.blog.ir

زنده باااااد خودت

سلام.
و مرسی بابت جدول.
پس تو این جدول کارهای روزمره رو نمی نویسیم. کارهایی که به حال خوبمون کمک می کنه رو می نویسیم. خیلی خوبه

چه جدول پر و پیمونی داریا. بذار برم اسپند دود کنم، به تخته هم بزنم، از این چشم و نظرا هم سر وبلاگت آویزون کنم، یه شونه تخم مرغ هم همین وسط بزنم زمین

هیپ هیپ هوراااااااا

سلام ملکون
قابلی شوما را نداره
دقیقا حال خوبمون رو عالی می کنه

ببین زیاد جدولمو نگا نکن. یه وقت گزینه هاش کم میشه. اونطرفو نگاه کن
شونه تخم مرغ!؟ یعنی خجالت نمیکشی؟ گوسفند لازمه

Mahna شنبه 13 مهر 1398 ساعت 06:52

وای غزل جان دقیقا من هم مثل شما وقت کم میارم و همیشه کلافه ام، امروز تصمیم دارم یه دفتر برنامه ریزی بخرم ببینم چکار می کنم.
غزل جان کتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره پرید و ناپدید شد با ترجمه خانم فرزانه طاهری از انتشارات نیلوفر رو بخون خیلی جذاب و قشنگ هست.

ای خدا از این وقت کم آوردنت
ان شالله که درست میشه همه چیز
مرسی از راهنماییت میبوسمت

قلب من بدون نقاب جمعه 12 مهر 1398 ساعت 18:59 http://daroneman.blog.ir

سلام بر غزل بانوی جدولی

چقدرخوشحالم که از جدول راضی بودی و هستی
من عشق میکنم با مدیریت کردن زمانم
انرژیم
انگیزم
این هفته ای که تموم شد هفته ی 80 بود برای من
نزدیک به یک و سال و نیم میشه حدودا

سلام بهی جان

خیلی خوبه اگر شلوغیا برنامه هامو بهم نزنه
خیلی عالیه
من شماره هفته ندارم
اما دارم سعی می کنم هر روز یادم باشه پر کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد