هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

سکوت شب

با همه خستگی و کمردرد یک گوشه نشستم و توی سکوت خونه با یک فنجون آب جوش، بیسکوئیت شکلاتی میخورم. خیلی دلم چایی میخواد اما خسته ام و به یک آب جوش بسنده کردم. تلخی دوست داشتنی شکلات مغز بیسکوییت کامم رو پر می کنه و آرامش دورنم رو بعد از ١٣ روز تشدید می کنه. 

سه شب مشهد بودیم. در عین اینکه سفر شیرینی بود در کنار همسر و ماه اک اما خوردن پرده دستشویی حرم به صورتم و چادری که از آب وضو خیس بود؛ ته ذهنم رو چنان درگیر کرده بود که تا برنمی گشتم و همه چیز رو نمی شستم آرامش کامل به درونم برنمی گشت. زمان اونقدر نبود که چادرم رو بدم لاندری هتل بشوره چون فقط یک چادر همراهم  بود.

حالا بعد از دو روز که هر چه بود و نبود را یا شستم، یا ضدعفونی کردم یا اگر لازم نبود دور انداختم؛ با خیالی تخت وسط آشپزخانه چمباتمه زدم و خودم را به یک نوشیدنی گرم خیلی ساده مهمان کرده ام و از خودم تشکر می کنم که روزهای سفر را با اضطراب خراب نکردم و لذت بردم از فرصتی که بعد از هفت سال دست داده بود تا من و همسر بالاخره یک سفر بدون حضور خانواده ها به جایی غیر از محل سکونت خانواده هایمان داشته باشیم.

بعد از چند سال خواسته دلم برآورده شد و یک سجاده و جانماز جدید با طرح ترمه ای متفاوت خریدم و یک تسبیح سنگ با همان طیف رنگی ترمه به سلیقه همسرجان. یک بلوز آزاد و خنک و یک قوری خرگوشی ست ظرفهایی که برای سیسمونی خریده بودم؛ یادگاری برای اولین سفر ماه اک.

حالا با خیالی تخت نوشیدنی گرمم را جرعه جرعه می نوشم و به فردایی پر از امید فکر می کنم که دوباره به زندگی عادی برمیگردم و دوباره هدف های ریز ریز تعیین می کنم برای برداشتن گامهایی بزرگ



+ یک سفرنامه خیلی معمولی  از این چند روز نوشتم اما به دلایل کاملا شخصی شاید خصوصی منتشرش کنم


+ همتون رو خوندم اما جون کامنت گذاشتن ندارم


+ حرم به قدری شلوغ بود که مجال تمرکز و دعا نبود. تنها دعای از ته دلم شفای این مرض لعنتی بود و تربیت صحیح ماه اک. به اضافه دو رکعت نماز حاجت برای همه اونها که بهم التماس دعا گفتن

 که شماها هم جزشون بودید


+ یک هفته است ماه اک درست غذا نمیخوره. دلم میگیره از نخوردنش

نظرات 10 + ارسال نظر
محدثه شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:12 http://www.titteh.blogsky.com

عزیزم.غذا نخوردن دوره ای بچه ها اگر بیماری خاصی نباشه، چیز مهمی نیست... بذار گرسنه بشه خودش میاد میخوره، من اینجور وقتا میبینم نمیخوره ، برای خودم مثلا تخم مرغ دو تا آب پز میکنم میشینم جایی که ببینه و میخورم و تی وی میبینم مثلا- کلا خونه من تی وی کم روشن هست- خودش یهو میاد شروع میکنه به خوردن .. نگران نباش. انقد من دیدم هر زمان حرص خوردم انگار این وروجک متوجه میشه، بدتر اصلا نمیخوره

آره بابا یه مدت بهتر میخورد
دقیقا وقتی میفهمم بدتر نمیخورن
خدا حفظش کنن

فرزانه شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:07 http://khaterateroozane4579.blogfa.com

به به رسیدن بخیر و زیارت قبول
چقدر عالی که بهت خوش گذشته

ممنونم عزیزم
آره شکر خدا

ویرگول جمعه 25 مرداد 1398 ساعت 21:44 http://Haroz.mihanblog.com

همیشه به سفر عزیزمممم
خیلی خوشحال شدم که سه نفری رفتید واقعا به نظرم احتیاج داشتی
وای چه حس بدی که گفتی پرده خورده بهت آدم خیلی احساس کثیفی بهش دست می ده. باور که این حسهات کاملت طبیعیه و هر انسان اندک تمیزی هم از برخورد چندشش می شه. به خودت سخت نگیر تو رو خدا
خریدهات هم مبارک باشه عزیزدل

مرسی مهربونم
آره خیلی لازم بود
خییییلیییی وحشتناک بود برای من
اتفاقا خواهرم وسولس نداره ولی گفت منم بودم خیلی ناراحت میشدم اما فقط صورتمو میشستم حمام نه
سعی کردم اهمیت ندم اگرچه تو پس زمینه ذهنم آزارم میداد
ممنونم عزیزم

هدیٰ جمعه 25 مرداد 1398 ساعت 19:21 http://Www.Pavements.blogfa.com

عزیزم سفرت بخیر. خوشحالم که خوش گذشته بهت و انرژیای خوب گرفتی و برگشتی

ممنونم هدیٰ ی عزیزم
آره خدا رو شکر حس و حال خوبی دارم ❤️

آبگینه جمعه 25 مرداد 1398 ساعت 11:55 http://Abginehman.blogfa.com

زیارتتون قبول
آهی ماهک مشهدی یا همون مشتی شده
چقد دلم سفر تکی میخاد

قبول حق
آره قربونش برم
وای خیلی خوبه ان شالله بری

تبسم پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 18:50

سلام غزل نازنینم
زیارتت قبول
بهشت امام رضا گوارایتان
عاشق امام رضام اگه یک سال بشه و نرم واقعا دیونه میشم آقام هم بنده نوازی می کنه تا حالا هر سال من گنه کارو پذیرفته
چقدر خوبه که حال دلت خوبه
تشکر از راهنمایی تون برای ضد آفتاب
غزل جون دوست دارم من هم بتونم سفرنامه تو بخونم البته اگه قابل باشم
اگه لازم بود ادرس ایمیل رو براتون می نویسم

سلام تبسم عزیز
ممنونم
چه خوب که میتونی مرتب بری
قربونتون ان شالله حال دل شما هم همیشه خوب باشه
خواهش میکنم
چشم ایمیل بزارید رمز رو میفرستم

قلب من بدون نقاب پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 14:08

سلام رسیدن بخیر
گفته بودی میری مشهد؟؟؟؟
من نمیدونستم در راه مشهد هستی
زیارت قبول
خوشحالم که با خوشی این سفر همراه بوده

سلام بهی جانم
ممنونم
تو دو پست قبل فکر کنم نوشته بودم
قبول حق
خیلی خوب بود

شارمین پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 13:59 http://behappy.blog.ir

سلام.
رسیدن به خیر غزل جون.
زیارتت قبول.
همیشه خوب باشی.
ماهک رو بماچ

سلام
ممنونم
قبول حق
مرسی عزیزم
ماچ رو صورت مهربونت

هاله پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 10:28

زیارتت قبول غزل جان. زیارت ماهک هم قبول انشالله در پناه امام رضا و دامن تو خیلی خوب تربیت می شده و صدالبته که شده

ممنونم قبول حق
قطعا قبوله
الهی همینطور باشه
سپاس گزارم از این همه انرژی مثبت

مرضیه پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 ساعت 09:16 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام بانو خیرمقدم
سفر بخیر، حاجت روا هستید انشالله

سلام مهندس جان
تشکر
به همچنین ان شالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد