هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز پنجم: شیوه شگفت انگیز برای خروج از حیطه ی منفی ها

ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست

منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست




شاید روابطی آشفته دارید، از فشار مالی رنج می برید، از سلامتی بی بهره هستید یا مشکل شغلی دارید. بدانید موقعیتهای منفی اغلب به دلیل ناسپاسی در بلند مدت به وجود آمده است.

اگر برای هر یک از نعمتهای مان سپاس‌گزار نباشیم؛ به شیوه ای ناخواسته آن نعمتها را کم اهمیت و عادی می پنداریم. کم اهمیت و عادی پنداشتن نعمتها عامل اصلی جذب کردن رویدادهای منفی به زندگی مان محسوب میشود زیرا وقتی نعمتها را عادی می پنداریم به دلیل بهره مند بودن از نعمتها از خداوند سپاس گزاری نمی کنیم و به این ترتیب اتفاق افتادن معجزه ها را در زندگی مان متوقف میکنیم.

  

کم اهمیت یا عادی پنداشتن نعمتها به گله و شکایت ، در سر پروراندن اندیشه های منفی  یا به زبان آوردن سخنان منفی منجر میگردد. به این ترتیب وقتی گله و شکایت می کنید؛ بر مبنای قانون جذب، اموری را بیشتر به زندگی جذب می کنید که به گله و شکایت کردن بیشتر شما منجر خواهند شد.

اگر درباره وضعیت آب و هوا آب و هوا، رئیستان، دوستتان، خانواده یا همسرتان، صورت حسابها، خدمات سازمانی و غیره گله و شکایت می کنید؛ در واقع انسانی سپاس گزار نیستید. بنابراین، با هر بار گله و شکایت از زندگی رویائی و دلخواهتان دورتر میشوید.

وقتی سپاس گزار هستید؛ منفی نگر بودن برای شما غیر ممکن می شود.

 وقتی سپاس گزار هستید؛ عیب جویی کردن از دیگران و سرزنش کردن آنان برای شما غیر ممکن می شود

وقتی سپاس گزار هستید؛ غمگین بودن یا داشتن هر گونه احساس منفی برای شما غیر ممکن می‌شود

بهترین خبر این است: اگر اکنون موقعیتی منفی در زندگی تان وجود دارد؛ بدانید با سپاس گزاری کردن از خداوند می توانید این موقعیت منفی را در مدت زمانی کوتاه تغییر دهید. موقعیتهای منفی با سپاس گزاری کردن به شیوه ای معجزه آسا ناپدید خواهند شد!

ابتدا باید بکوشید در موقعیت های منفی فقط اموری را جست و جو کنید که به دلیل آن ها از خداوند سپاس گزار هستید. فرقی نمی کند که موقعیت تا چه اندازه بد و ناخوشایند است؛ اگرچه شاید کار دشواری باشد اما همیشه می توانید موضوعی مثبت را بیابید و به دلیل آن از خداوند سپاس گزاری کنید؛ به ویژه وقتی بدانید سپاس گزاری کردن هر گونه موقعیت منفی  زندگی تان را به شیوه ای معجزه آسا دگرگون خواهد کرد. والت دیسنی، که با معجزه راستین زندگی آشنایی داشت، در فیلم پولیانا به ما نشان می دهد چگونه چنین کاری را انجام دهیم. در این فیلم که در سال 1960 ساخته شده است، "بازی شادی" آشکارا نشان داده می شود. برای انجام دادن این بازی باید در حد توانتان رویدادهایی بسیار را، به ویژه موقعیت منفی، بیابید که به شما شادی می بخشد. یافتن رویدادهایی شادی بخش در میان موقعیتی منفی سبب می شود راه حل ها پدیدار شوند!


" بیایید لحظه ای درنگ کنیم و بیندیشیم؛ زیرا، امروز نکته هایی بسیار را نیاموختیم، دست کم نکته هایی اندک آموختیم؛ اگر نکته هایی اندک نیاموختیم، دست کم بیمار نشدیم؛ و اگر بیمار شدیم، دست کم نمردیم؛ بنابراین، بیایید همواره سپاس گزار باشیم"

بودا


امروز مشکل یا موقعیت منفی را در زندگی تان در نظر بگیرید که به شدت می خواهید حل کنید. ده نکته مثبت در این باره جست و جو کنید که به دلیل آنها از خداوند سپاس گزار هستید. می دانم که شروع کردن ابن تمرین ممکن است بسیار دشوار باشد اما باید به این دشواری غلبه کنید. فهرستی از ده نکته مثبت  بنویسد.

برای مثال؛  شاید مشکتان اینست که از کار اخراج شده اید و، با وجود همه تلاشتان، هنوز هم بیکار هستید.. برای اینکه چنین موقعیتی را شیوه معجزه آسا تغییر دهید؛ باید تمرین سپاس گزاری را به شیوه ای متمرکز درباره این موقعیت انجام دهید. در چنین موقعیتی می توانید جمله های زیر را به کار ببرید:

1. خداوندا بسیار سپاس گزارم که در این دوره می توانم زمان بیشتری را کنار خانواده ام سپری کنم.

1. من از خداوند سپاس گزارم که امور زندگی ام با نظمی بیشتر پیش می رود زیرا اکنون زمان بیشتری دارم.

3.  من از خداوند سپاس گزارم که همواره شاغل بوده ام و اکنون انسانی کار آزموده ام.

4.  من از خداوند سپاس گزارم زیرا نخستین بار است که بیکار شده ام.

5.  من از خداوند سپاس گزارم زیرا فرصت های شغلی بسیاری در جامعه وجود دارد و این فرصتهای جدید هر روز هرچه بیشتر بر من آشکار می شوند.

6. من از خداوند سپاس گزارم زیرا؛ هنگام درخواست دادن برای شغل های مختلف و شرکت کردن در جلسه های مصاحبه نکته های بسیاری را آموخته ام.

7. من از خداوند سپاس گزارم که تندرست هستم و می توانم کار کنم.

9. من از خداوند سپاس گزارم زیرا همواره از حمایتها و تشویق های خانواده هام بهره مندم

9. من از خداوند سپاس گزارم که توانستم به خوبی استراحت کنم زیرا به معنای واقعی به آن نیاز داشتم

10. من از خداوند سپاس گزارم زیرا با از دست دادن شغلم پی بردم که شاغل بودن ببرای من اهمیتی بسیار داد که تا کنون هرگز  به این حقیقت پی نبرده بودم.


یا در نمونه ای دیگر پسری را در نظر بگیرید که در ارتباط برقرار کردن با پدرش مشکل دارد. این پسر احساس میکند هر گز از کارهای او راضی به نظر نمیرسد؛ فرقی نمیکند که او در این زمینه چقدر تلاش کند. چنین  پسری می تواند نکته های مثبت در موقعیت منفی اش را بیابدپ:

1.من از خداوند سپاس گزارم که بسیاری از روابطم در زندگی به معنای واقعی روابطی خوب و دلپذیر هستند

2.  من از پدرم ممنونم که به دشت کار می کند تا من بتوانم تحصیل کنیم، در حالیکه چنین فرصتی در زندگی خودش وجود نداشته

3. من از پدرم ممنونم که در دوران کودکی ام همه اعضای  خانواده را حمایت می کرد زیرا می دانم در آن زمان برای تامین هزینه های خانواده باید چقدر تلاش میکرد

4. من از پدرم ممنونم ;که در دوران کودکی ام هر شنبه مرا به باشگاه بسکتبال می برد.

5. من ار خداوند  سپاس گزارم که پدرم این روزها، در مقایسه با گذشته، با من مهربان تر شده است.

6. من از خداوند سپاس گزارم که پدرم به شدت به من علاقه دارد زیرا، اگر علاقه نداشت، هرگز اینگونه به من سخت نمیگرفت

7. من از خداوند سپاس گزارم زیرا از چگونگی ارتباطم با پدرم آموخته ام که نسبت به فرزندانم مهربان باشم و بکوشم آنان را هرچه بیشتر درک کنم

8و من از پدرم ممنونم زیرا به من نشان می دهد تشویق کردن به راستی؛ برای تربیت کردن فرزندانی شاد و با اعتماد به نفس؛ اهمیتی بسیار دارد

9. در آن هنگام که می توانم با پدرم بخندم؛ به معنی واقعی از خداوند سپاس گزارم. بعضی انسانها هرگز نمی توانند با پدرشان بخندند زیرا او را از دست داده اند.

10. من به راستی از خداوند سپاس گزارم که پدر دارم زیرا در میان موقعیت های دشوار لحظه های خوب و خوشایند هم برای ما وجود داشته است. همچنین در آینده می توانم لحظه های بهتر و شگفت انگیزتری را با پدرم سپری کنم.


این نکته را به یاد داشته باشید : شما می توانید بر مبنای چگونگی احساستان تاثیر سپاس گزاری پی ببرید. نخستین تاثیر معجزه آسای پساس گزاری این است که وضعیت احساسی شما بهبود می یابد. به این ترتیب وقتی احساس بهتری پیدا می کنید پی می برید آن موقعیت بهبود خواهد یافت و راه حلها پدیدار خواهند شد.


تمرین شگفت انگیز شماره 5

شیوه ی شگفت انگیز برای خروج از حیطه ی منفی ها


1.     تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.


2.  مشکل یا موقعیت منفی در زندگی تان در نظر بگیرید که به شدت مشتاق هستید آن را حل کنید


3.    ده نکته مثبت را درباره آن موقعیت منفی بنویسید که به دلیل آنها از خداوند سپاس گزار هستید.


4. پایان فهرستتان چنین بنویسید:

خدایا، به دلیل یافتن راه حلی کامل و تمام عیار، سپاس گزارم؛ سپاس گزارم؛ سپاس گزارم.


5.  فقط همین امروز بکوشید بیازمایید آیا می توانید یک روز را به گونه ای سپری کنید که هیچ گونه سخن منفی به زبان نیاورید یا خیر. هر گاه پی بردید در حال پروراندن اندیشه های منفی یا به زیان آوردن سخن منفی هستید؛ جمله شگفت انگیز را به کار ببرید. لحظه ای درنگ کنید و چنین بگویید:

اما من باید بگویم به معنای واقعی از خداوند سپاس گزار هستم که ................



سنجاق شده:

بابت تاخیر در انتشار این پست عذرخواهی می کنم

نظرات 3 + ارسال نظر
مینا یکشنبه 12 دی 1395 ساعت 19:08

من این روزها تمرکز سپاسگذاریم رو گذاشتم روی خودم و روابطم با خانواده ...
خدایا شکرت بابت خانوادم که یه وقتا ایراداتشونو بزرگ میبینم اما شکرت که پد. خوبی دارم و دارم میبینم که به خاطر ما داره خودشو به آب و آتیش میزنه ،خدایا شکرت به خاطر خواهرم که عاشقانه دوستش دارم هر چند گاهی کاکتوسه ...
خدایا شکرت که روز به روز دارم چاق میشم!!! این یعنی خوراک کافی و حتی زیاد دارم ....
خدایا شکرت که هنوز ازدواج نکردم! شاید هنوز وقتش نرسیده هر چی باشه تو بهتر از من میدونی من طاقت سختی ندارم قطعا یه آدم فول آپشن میخای بزاری سر راهم....
خودم هلاک مورد آخرم

آفرین مینای عزیزم
دختر به کاکتوس بودنش فکر نکن دیگه
خدایا شکرت که مینا هنوز ازدواج نکرده چون بیشتر وقت داره برای خودشناسی و خودسازی
چون بیشتر میتونه برای پدرش زمان بزاره
چون قراره یک انسان فوق العاده سرراهش بزاری
چون ....

اونم خلاک توعه

آبگینه شنبه 11 دی 1395 ساعت 09:39 http://abginehman.blogfa.com

تمرین پنجم هم انجام دادیم. ممنون غزل جان

آفرین آبگینه جان
خدارو شکر
تبریک میگم به همتت

:) جمعه 10 دی 1395 ساعت 22:37 http://my-netbook.blogsky.com

چقد وبلاگت عالیه همش انرژی مثبت هست :)
حیف که اینستا و تلگرام و... ندارم تنها تفریح مجازی من همین وبلاگم هست
ممنونم بابت نوشته های خوبت

ممنونم لبخند جان
اشکالی نداره همین جا خوبه دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد