هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز چهارم: کارهایی شگفت انگیز

" اگر مسئولیت انجام دادن فعالیت، کاری هنری یا مهارتی را به عهده می گیرید؛ بکوشید آن مسئولیت را تمام و کمال به عهده بگیرید. سعی کنید آن مسئولیت را تا حد امکان و، فراتر از آنچه در گذشته بوده است، پیش ببرید. بکوشید آن را کران تا کران گسترش دهید. به این ترتیب، آن کار را به حیطه ی رویدادهای شگفت انگیز وارد می کنید."

تام رابینز

نویسنده



چگونه ممکن است انسانی که در خانواده ای فقیر متولد می شود، کارش را از صفر شروع می کند و از تحصیلات کم بهره مند است؛ به شهرتی جهانی می رسد و به یکی از ثروتمندان جهان تبدیل می شود؟ دو انسان را تصور کنید که کارشان را از یک سطح شروع می‌کنند؛ با این حال یکی از آنها روز به روز به موفقیت بیشتری می رسد و دیگری همواره با شگست روبرو می شود؛ با وجود اینکه ممکن است هر دو به یک اندازه تلاش کنند. چگونه ممکن است؟ 

 حلقه گمشده‌ی زنجیره‌ی موفقیت در اقع سپاس‌گزاری است زیرا، بر مبنای قانون جذب، شکا باید برای داسته های کنونی زندگی تان سپاس‌گزار باشید  تا موفقیت بیشتری به سوی شما جذب شود. در اینصورت اگر سپاس‌گزار نباشید؛ دستیابی به موفقیت دائمی برای شما غیر ممکن می‌شود.

اگر می‌خواهید به موفقیت شعلی برسید یا در حیطه ی شغلی هر چه بیشتر با رویدادهای خوب و خوشایند همچون فرصتهای بی نظیر، ترفیع شغلی، درآمد عالی، اندیشه هایی مهم، انگیزه ای بسیار و احترامی ویژه رو به رو شوید؛ پس باید درباره امور شغلی تان از خداوند سپاس گزاری کنید. هرچه سپاس گزار تر باشید؛ از نعمتهای بیشتر بهرهمند خواهید شد که باید بابت آنها نیز از خداوند سپاس گزاری کنید. اکنون، باید به این نتیجه رسیده باشید که: 

"اگر می خواهید نعمتی را در زندگی تان افزایش دهید؛ در ابتدا باید به دلیل داشته های کنونی زندگی تان از خداوند سپاس گزاری کنید."

وقتی به دلیل شغل کنونی تان از خداوند سپاس گزار هستید؛ به طور طبیعی بهتر و خالصانه تر کار می کنید. همچنین هر چه بهتر و خالصانه تر کار کنید؛ میران درآمد و موفقیتتان در آن زمینه افزایش خواهید داد.اگر به خاطر شعل کنونی تان سپاس گزار نباشید؛ با انگیزه کمتری کار میکنید در نتیجه درآمد و موفقیت کمتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید انسانها ناسپاس حتی داشته های خودشان را نیز از دست می دهند.

وقتی صاحب کسب و کاری سپاس گزاری اش را به اشتباه کنار میگذارد و بابت شکوفایی کسب و کارش نگران می شود؛ در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

شما باید به شغلتان عشق بورزید؛ فرقی نمی کند چه شغلی دارید. باشد هر روز برای رفتن به محل کارتان از شگفتی سرشار باشید. هرگز نباید به احساسی کمتر از این راضی باشید. شاید درباره شغلی فعلی تان چنین احساسی ندارید و شغل رویایی شما نباشد اما بدانید برای دستیابی به شغل رویایی و دلخواهتان باید به خاطر شغل فعلی تان سپاس گزار باشید.


تمرین شگفت انگیز شماره 4:

کارهایی شگفت انگیز


1.     تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.


2.    در حالی که امروز در محیط کارتان هستید؛ تصور کنید کارفرمایی نامرئی دارید که همه جا به دنبال شما می آیدو هر بار نکته ای را می یابید که به دلیل بهره مند بودن از آن از خداوند سپاس گزار هستید، آن نکته را یادداشت می کند. برای شروع به این حقیقت بیندیشید که شما به معنای واقعی شغلی دارید! به این بیندیشید که بسیاری از انسانها بیکار هستند و آرزوی داشتن شغلی دارند. درباره ابزارهایی مثل تلفن و کامپیوتر که باعث صرفه جویی در وقتتان می شود. یا همکارهایی که روابط صمیمانه ای دارید. یا حس خوب دریافت چک حقوق.


3.   این نکته را به یاد داشته باشید که کارفرمای شما اندیشه ها و احساسهای سپاسگزارانه شما را در باره شغلتان یادداشت می کند. پس بکوشید چنین ساختاری را برای جمله های خود به کار ببرید: "من به دلیل  ......... از خداوند سپاس گزارم". همچنین، سعی کنید احساس سپاس گزاری را عمیق تر در وجودتان احساس کنید. هر چه احساس سپاس گزاریتان ژرف تر باشد؛ کارفرمای نامرئی شما سریع تر رویدادهای شگفت انگیز را در حیطه ی شعلی شما به وجود می آورد. 


گشایش های زندگی بصورت تصادفی اتفاق نمی افتند. آن ها به سادگی پیامد تاثیر معجزه آسای سپاس گزاری هستند!


سنجاق شده:

+ بهتر است این تمرین در محیط کارتان انجام شود.

+ حتی اگر خانه دار هستید این تمرین را انجام بدهید. سپاس گزار باشید که می توانید خودتان از فرزندانتان نگه داری کنید. یا خانه را مرتب کنید. یا با حال خوب به پیشواز همسر تازه از راه رسیده تان بروید.

نظرات 3 + ارسال نظر
مینا یکشنبه 12 دی 1395 ساعت 22:50 http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

مینا سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 20:29

من که الان اومدم خونه! اما واقعا سپاسگزارم که شغلی دارم ، سپاس گزارم که کم کم توی این شغل مهارت هامو نشون میدم سپاسگزارم که به وسیله مهارت هام میتونم خودم رو نشون بدم ،سپاسگزارم که الان تقریبا نصف مجموعه میدونن من تسلط کامل تو کارام دارم و با وجود اینکه ممکنه کمی بی دقت باشم اما کارهاشونو به خاطر حس مسیولیت پذیریم و توانایی هام به من میسپارن و خدایا شکرت که بهم اعتماد شده توی محل کار

وای میــــــــــــــــــــنایی
این نظرت اینقدر حال منو خوب کرد!!!
اینقدر ناراحت می‌شدم که همیشه فکر میکردی دیده نمیشی
خدا رو شکر که داری به خودت اعتماد کردی و مطمئن شدی که کارتو قبول دارند
الهی همیشه شاد باشی عزیزجان

آبگینه سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 15:21 http://abginehman.blogfa.com

اوووووووووووه اونقده نکته مثبت تونستم بنویسم خودم باورم نمیشد سرکارم اینقد نکته مثبت داشته باشه. خدایا سپاسگزارم

خدا رو شکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد