هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

خوشبختانه فهمیدم به طرز تاسف باری هوش هیجانی ام پایینه

شاید به نظر بیاد فهمیدنش اینقدر سخت نباشه ولی برای منی که مطالعات روانشناسی بالایی نداشتم این یک کشف بسیار بزرگ هستش

علت اصلی اختلافهای من با خانوادم

علت اصلی ناراحتی کردنهام  با ماه اک 

علت اصلی حاد شدن کبعضی از کانتکت هام با همسر

و با شناختی که از اطرافیانم دارم ریشه این مسئله برمی گرده به خانواده ام. هوش هیجانی خانواده پدریم به شدت پایینه و به همین دلیل روابط به شدت بهم ریخته.

سمت مادری هم هوش هیجانی بالایی اما به مراتب بهتر هستند. 

حس بیچارگی پریشب، سخت گیری هام موقع آمدن مهمان و ...


من کسی رو میشناسم که وسواس زیادی داره اما روابطش با همه عالیه، همه عاشقش هستند. دلیل؟! تنها دلیلش اینه که میتونه احساساتش رو کنترل کنه. به کسی ایراد نگیره اما بعد از رفتن مهمان های چند روزه اش همه چیز رو می شست


همسر در دوستانه ترین حالت وقتی براش همه ناراحتی هام رو گفتم؛ گفت من هم یک سری از حساسیت های تو رو دارم اما زمان مهمان داری دایورت می کنم . پیش فرضت رو بزار که سالی دو سه بار قوانینت نقض میشه و حرصش رو نخور. 


تفریح تمام شد. داریم برمیگردیم و من دعا دعا می کنم تا موقع رفتن مهمون ها بتونم با خلق خوش و آرامش میزبانی کنم. کاش بتونم


راستی چطور میتونم کمی سریع  هوش هیجانی ام رو به یک حد نرمال برسونم. تا سر صبر برای بالاتر بردنش تلاش کنم

نظرات 2 + ارسال نظر
نسترن یکشنبه 9 تیر 1398 ساعت 14:43 http://second-house.blogfa.com/

یه سری چیزهای جزئی ازش یاد گرفتم...کامل نخوندمش راستش

مرسی

نسترن جمعه 7 تیر 1398 ساعت 23:15

منم هوش هیجانی افتضاحی دارم... منم با اینکه وسواس نیستم ولی وقتی مهمون میخواد بیاد حتی خانواده خودم استرس میگیرم و غرغرو میشم...یسری تمرینها هست برای بالا بردن هوش هیجانی من کتاب شهرام اسلامی هم گرفتم ولی نصفه نیمه رهاش کردم

امان از این درد
حالا کتابش خوب بود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد