هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

قدردانی‌های زنانه؛ عکس العمل‌های مردانه 1

از در آمد تو؛ با یک نایلون پر از انبه. مشغول کاری بودم که حسابی ذهنم را درگیر کرده بود؛ فکر کنم یک غذای سخت می‌پختم. بعد از باز کردن در، برخلاف همیشه عکس العملی نشان نداده بودم و با عجله خودم را پای گاز رسانده بودم. نیم ساعت بعد که کارم تقریبا تمام شده بود؛ همین که برگشتم و  نایلون انبه را روی اپن دیدم؛ گفتم: "وااااای ما انبه داریـــــم. دستت درد نکند". بین خودمان باشد؛ خیلی وقت بود که سفارشم در صف انتظار مانده بود. آن وقت بود که صدای همسرک درآمد که مگر موقع وارد شدنم، ندیدی؟ و من توضیح دادم که آنقدر ذهنم درگیر بوده که دقت نکردم. با لبخندی گفت: دیدم عکس العملی نشان ندادی!!!


حقیقت این است که من هر موقع همسرک جان با دست پُر به خانه بیاید؛ سریع خریدها را از دستش میگیرم و با ذوق و شوق بابت آن خریدها تشکر می کنم. اوایل نمی‌دانستم چقدر این رفتار من برای او ارزشمند است اما خوب می‌دانستم که دوست دارم و می‌خواهم متفاوت باشم، و با تمام وجودم به خاطر زحمتهایی که برای زندگی‌مان می کشد از او سپاس گزار باشم.  تا اینکه روزی بین حرف‌هایمان در مورد روابط زناشویی گفت: " مثلا تو می توانی زمانهایی که با میوه یا خریدی به خانه می آیم خیلی عادی برخورد کنی و یا می توانی ذوق کنی و خستگی را از تن من در کنی".
خوب با اینکه همسرک هم از من تشکر می کند اما این تشکر کردن های زبانی او هیچ وقت به اندازه تشکرهای من نمی‌رسد. با این حال همین که رفتار او بعد از یک روز کاری خسته کننده با تشکر کردنِ من، ملایم‌تر می‌شود؛ بهترین قدردانی متقابل برای من است. 

+ چقدر سوت و کور شده اینجا با یک هفته ننوشتن!!!
نظرات 6 + ارسال نظر
بهار شیراز چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت 13:49 http://baharammm.blogsky.com/

یاد بگیرم ازت... قول میدم عملی اش کنم این قدردانی رو

عزیزم
بهار جان شما معلم ما هستید

لی لا چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت 00:52 http://lilaliana.persianblog.ir

وای با انبه حتما اسموتی درست می کنی...نوش جان...خیلی خوشمزه هست...!!!
از دید من قدرشناسی محبت حساب میشه که لازمه ی زندگیه مهربونم

مادربزرگم زیاد درست میکنه
خودم ولی تا حالا درست نکردم لی لا جان
چطور درست میکنی؟ بستنی هم داره؟

دقیقا همینه

آبگینه دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 20:44 http://abginehman.blogfa.com

راس میگی این نوع تشکر کردن واقعا خستگی رو از تن همسر خارج میکنه

دقیقا همینطور آبگینه جان

مینا دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 20:19 http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

من هر روز بهت سر میزدم و وقتی میدیدم نیستی خوشحال میشدم چون خیالم راحت میشد پیش خانوادتی و خوشحالی محبت کردن منم این مدلیه ولی باش مثل همیشه شاد
میگم کار خوبی میکنی در مقابل همسرت بهش انگیزه میدی که برات بیشتر و بیشتر کار کنه

عزیز منی مینا جون
خودت خوبی؟ شادی؟

انگیزه باید داد چون داره برای زندگیمون تلاش می کنه.
من یک جور تلاش میکنم همسرک هم یک جور
برای همه زن و شوهرا تفاهم و خشبختی طلب میکنم
و برای همه مجردا همسرهای خوب از اون مدل در و تخته ای که بهم بخورند

نازلی دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 10:21 http://WWW.N-NIKAN.BLOGSKY.COM

در واقع همین رفتارهای اینچنینی خیلی بیشتر از ابراز علاقه های کلامی به دل آدم میشینه و خیلی خیلی در زندگی مشترک تاثیرگذار هست

دقیقا نازلی جان
خوب می فهمم که رفتار من این جور مواقع چقدر حال همسر رو عوض میکنه
شاد باشی بانوو

ستاره یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 12:55 http://setareha65.blogsky.com

عزیزم قدردانی در هر نوعش عالیه، در مورد من و همسر که خیلی صدق نمیکنه، معمولا با هم میریم خرید

ما با هم هم که بریم باز تشکر می کنم ازش ولی دیگه شلوغ نمیکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد