هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز دهم: انسان های شگفت انگیز که تفاوتی سازنده به وجود می آورند

"گاهی آتش درونمان خاموش می شود و با جرقه ای از سوی انسانی دیگر دوباره روشن می شود. همه ی ما دلیلی ویژه داریم تا با احساس ژرف قدرشناسانه درباره افرادی بیندیشیم که شعله ی وجودمان را روشن کرده اند."

آلبرت شوایتزر

پزشک و فیلسوف



هر یک از ما در زمان هایی ویژه از زندگی مان؛ درست در آن هنگام که بیش از همه به کمک نیاز داشتیم؛ از کمک، حمایت یا راهنمایی انسان های دیگر بهره مند شده ایم. گاهی انسانی دیگر؛ با تشویق، راهنمایی یا فقط با حضورش در زمانی مناسب در کنار ما؛ مسیر زندگی مان را به کلی تغییر می دهد. سپس روند زندگی، ادامه می باید و ما زمانهایی فراموش می کنیم که انسانی دیگر در ما تاثیری مثبت گذاشته یا زندگی مان را به کلی تغییر داده است. گاهی حتی تاثیر مثبت انسانی دیگر در زندگی تان را تشخیص نمی دهید تا این که مدتی از آن ماجرا می گذرد. سپس گذشته را بررسی می کنید و پی می‌برید انسانی ویژه در تغییر دادن معجره آسای زندگی شما نقش مهمی داشته است. 

 


این شخص ممکن است آموزگار، مربی، دایی، عمو، خاله، خواهر، برادر، مادربزرگ، همسر یا یکی از اعضای خانواده تان باشد. این شخص ممکن است پزشک، پرستار یا بهترین دوستتان باشد. یا کسی که شما را به همسرتان معرفی کرده باشد. شاید حتی خودتان چنین شخصی را نمی شناسید و او فقط برای مدت کوتاهی در زندگی شما حضور داشته است و مهربانی اش به شدت در ژرفای وجودتان تاثیر گذاشته است.

مادر بزرگ من در واقع عشق به کتاب، آشپزی کردن و زیستن در حومه شهر را به من هدیه کرد. او عشقش را در این زمینه ها به من انتقال داد و همه آنها در من تاثیر گذاشت و مسیر زندگی ام را به کلی تغییر داد.

مادربزرگم همچنین مرا به سپاس گزاری کردن از خداوند و تشکر کردن از انسان ها عادت داد. در آن زمان تصور می کردم مادربزرگم فقط به من ادب می آموزد. بعدها پی بردم  سپاس گزاری از خداوند و قدرشناس بودن به راستی مهم ترین هدیه مادر بزرگم به من بوده است. او اکنون از دنیا رفته است اما من هنوز هم به قدردانی از او ادامه میدهم. زیرا تاثیری مهم و سازنده در کل زندگی ام باقی گذاشت. مادر بزرگ، از شما ممنونم.



تمرین شگفت انگیز شماره 10

انسان های شگفت انگیز که تفاوتی سازنده به وجود می آورند


1.  تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.


2.  امروز، مکانی ساکت و آرام را بیابید تا بتوانید در طی روز مدتی تنها باشید. فهرستی را از سه انسان استثنایی تهیه کنید که تفاوتی سازنده را در زندگی شما به وجود آورده اند.


3. بر مبنای فهرستتان، هربار یکی از آن افراد را در نظر بگیرید. سپس، در حالیکه با صدای بلند با هریک از آنها حرف می زنید، به او بگویید چرا از او ممنون و سپاس گزار هستید و او چگونه در زندگی شما تاثیری مثبت گذاشته است.


توجه:

  بکوشید این تمرین را در یک جلسه درباره هر سه انسان استثنایی انتخابی خودتان انجام دهید زیرا این کار سبب می شود به سطوحی ژرف تر از احساس قدرشناسی برسید.بسیار اهمیت دارد که دلایل قدردانی خود را مطرح کنید.

اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید با صدای بلند صحبت کنید؛ پس می توانید سخنانتان را برای هر یک از آن افراد بنویسد، به گونه ای که گویا برای آنها نامه می نویسید.. 

نخستین نشانه تاثیر سپاس گزاری، این است که همیشه در بهترین حالت سبب می شود به معنای واقعی شاد باشید! دومین نشانه آن این است که رویدادهایی فوق العاده را به زندگی تان جذب می کنید. بدانید که با شادی پایدار شده در وجودتان، پس از انجام دادن تمرین سپاس گزاری، رویدادهای شگفت انگیز را هر چه بیشتر به سوی زندگی تان جذب می کنید و همین موضوع سبب می شود شادتر شوید. معجزه زندگی و تاثیر معجزه آسای سپاس گزاری به راستی چنین است.


مثال:

سارا، بابت آن زمان که تشویقم کردی تا ندای راستین درونم را دنبال کنم از تو متشکرم. من آن روز گیج و آشفته بودم. سخنان تو در من تاثیری سازنده گذاشت و روحیه ام را تقویت کرد. به دلیل آنچه تو گفتی؛ من شهامت یافتم تا رویای راستینم را دنبال کنم. بنابراین، به سوی فرانسه رهسپار شدم تا به منزله ی کارآموز نزد سرآشپزی ماهر کار کنم. اکنون به آرزویم رسیده ام و بسیار شاد هستم. همه این نعمت ها به دلیل انگیزه بخشی گفته های تو در آن روز نصیبم شده اند. سارا متشکرم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد