هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

بچه غذا نخور

خوب که فکر می کنم میبینم اغلب روزها با حال خوبی بیدار میشم اما به ظهر نرسیده کاملا انرژی هام تخلیه شده و یک جورایی عصبی شده ام. و بیشتر که بررسی می کنم می بینم غذا نخوردن های ماه اک به طرز عجیبی منو عصبی می کنه؛ خصوصا که باید به باباش جواب پس بدم.

از طرفی همسر همیشه تو حرفاش می گه ماه فقط قدش بلند میشه. و این اظهار نظرها اگرچه واقعیته اما تو پس زمینه ذهنم منو خیلی ناراحت میکنه. 

من واقعا نمیدونم باید با این خانم کوچولو چی کار کنم؟!

شیشه شیر گرفتیم شده وسیله بازی، غذا میدم نمیخوره، درخواست آب می کنه بعد تا من یک لحظه چشمم رو بگردونم همه رو ریخته روی زمین و میوه میدم انگشتاشو فرو می کنه توش و با آبش همه جا رو کثیف میکنه. بیسکوییت میدم از جای جای خونه باید خورده بیسکوییت ها رو جمع کنم. قبلا ها نون میخورد الان اونم نمیخوره. خلاصه اونقدر عصبی میشم از این نخوردن ها که کل روزم به فنا میره و خودمم میلم به غذا کم بودکمتر شده :((

دیروز ساعت پنج و نیم ناهار خوردم :((((

مامانها راه چاره ای بلدید؟ واقعا کم آوردم تو غذا خوردن ماه اک

نظرات 17 + ارسال نظر
سمیه شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 12:46

غزل جان اگه وزنش روی نموداره حتی تا نیم کیلو هم پایین تره اصلا حرص و جوش نخور. انرژیت هم این قدر صرف خورذن نخورذنش نکن الان بازی و مراقبت و یادگیری اولویت اونهاست مهم اینکه خودت میدونی داری تلاشت را برای سلامتی بچه ت می کنی هر کس هم حرفی زد بگو بچه رو نموداره. زورکی غذا دادن چاقی بیخود میاره من نمیدونم این چه فکریه که باید بچه چاق باشه تا بگن توجه و مواظبت کافی داره

هست سمیه جان
سمیه جون چه بازیهایی با دخترت میکنی؟ من خیلی بلد نیستم

نل شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 11:06

من که نی نی نداشتم.هاهاها
اما چند تجربه که برای خودمون استفاده کرده بودن و خیلی خوب جواب داده.
من که مث ی نی نی موشولوی دوست داشتنی مینشستم غذا میخوردم و بعدهم میخابیدم:))
همه این ادا اصولا برای خواهرم بوده ک غذا نیمخورده.مث ی هواپیما دنبالش بودن تا دو قاشق غذا بخوره.چون کم میخورده اومدن همون مقدار غذا رو مقوی تر کردن تا اثرش بیشتر‌بشه.
به دفعات زیاد دو قاشق سه قاشق غذا میدادن.
یک کوچولو گوشت ماهیچه درست میکردن.ابشو میدادن و بعد گوشتتش هم دست نی نی تا بازی‌کنه و به دندون بکشه.
داخل ی کیسه کوچولو برنج میریختن.بعد کیشه میزاشتن داخل خورشت و ماهیچه و..هرچیزی که داره میپزه.بعد این برنج مزه دار و پرعصاره میدادن.
اینجوری ارزش غذایی ی قاشق از این برابر‌با ۴-۴قاشق غذای عادی بود.
استفاده از جوانه های حبوبات در غذا فوق العاده روی وزن گیری بچه کمک میکنه.خلی کمک میکنه.
اب میوه رو میگرفتن و میدادن بخوره.خود میوه نه‌.

الان خواهرم هم قدش از من بلندتره هم استخون بندی درشتتری داره:))
پس نگران نباش.طبیعیه^_^

راهکارهات خیلی خوب بود دختر مهربون
البته گوشت دستش میدم اما هر بار یک جنازه هشکش رو یک گوشه پیدا می کنم

حوا شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 09:47

سلام...
منم با غذا خوردن دخترم همین مشکل رو داشتم
برنامه ای که دکتر تغذیه داد برای دخترم اینجوری بود:
تخم مرغ و موز رو در وعده صبحانه تا ناهار نخوره..
تخم مرغ رو برای وعده شام بهش بدم چون تخم مرغ سیر نگه میداره بچه رو... و همچنین موز...
دو ساعت قبل از ناهار و شام هیچ چیز نخوره مخصوصا هله هوله نخوره... شیرینی و شکلات خیلی کم در میان وعده ها...
بستنی حتما بخوره در میان وعده بعد از ظهر...
آب همراه غذا نخوره...
صبحانه رو حتما صبح زود بخوره...
توی تمام غذاهاش روغن زیتون یا کنجد بریزم... یا کره محلی...
نذار به گرسنگی زیاد برسه که شروع کنه به هله هوله خوردن...
شیر هم یا صبح و شب میتونه بخوره نه توی طول روز...
(شما هنوز دخترتون شیر میخوره؟)

فرزانه شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 09:00 http://khaterateroozane4579.blogfa.com

راستش غزل جون من که هوز مادر نشدم و نمیتونم نظری بدم ولی خواهرم هر وقت میخواد به دختر دو ساله ش غذا بده یه بازی توی موبایل واسش میذاره. اونم حواسش پرت میشه و میخوره

مرسی فرزانه جون

تبسم جمعه 12 بهمن 1397 ساعت 13:32

سلام عزیزم
با غذا شکل سازی کن شاید بهتر ترغیب بشه به خوردن
مثلا پلو رو به شکل خرگوش و خورش یا هر چیز دیگه ای را به شکل ماهی و جنگل و...بچه های من عاشق شکل سازی بودند مخصوصا شکل موش و خرگوش مثلا گوشش بخورن و....به این شکل غذا بهشون می داذم

باریکلا خانم هنرمند
من هنرم در این زمینه خیلی کمه باید آموزش ببینم

لیلا پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 ساعت 13:09

من کاملا درکت میکنم عزیزم، پسر منم همینجوری بود، چند تا راه، خوب جواب میداد برای من، اول اینکه یکساعت قبل از غذای اصلی هیچ چی نباید بخوره که خوب گرسنه بشه، بعدش خودت غذا را بیار و شروع کن خوردن و هی به به و چه چه کن، وانمود کن که غذای خودت هست و اون قرار نیست بخوره، ده دقیقه با اشتها نقش بازی کنی بچه معمولا خودش می یاد طرفت و ابراز علاقه می کنه به غذا، کلا بچه چیزی را که ببینه تقلید میکنه، وقتی خودتون دوتایی غذا میخورین احتمالا اونم بهتر غذا میخوره. پسر من در جمع بچه های دیگه هم خوب غذا میخورد، وقتی میدید بچه های دیگه نشسته اند و با اشتها میخورند اونم ترغیب میشد. دیگه اگر هم دیدی چاره ای نداری یک راهش هم اینه کارتون بزاری اون کارتون ببینه و تو غذا بدی. من وقتی پسرم را از شیر گرفتم اشتهاش چند برابر شد، ولی با اینکه خیلی خوب غذا میخوره همچنان لاغره، دنده هاش زده بیرون بچه ام

باید راهکاراتون رو به کار بگیرم
خدا حفظ کنه گل پسرتون لیلاجان
ممنونم از راهنماییتون

مرضیه چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 20:33 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام سلام
دخترعمه ی من یه دختر ناز و زیبا و ریزه میزه داشت که هم سن داداش کوچیکه من بود، همیشه مقایسه میکرد که داداش من خوب میخوره چقد توپوله و ....
ایشون دخترش رو بست به شیر نیدو و مولتی ویتامین ها دخترکش توپول و توپول تر شد
تا کوچولو بود قشنگ بود اما اون دختر الان ۱۶ ساله اس خیلیم ناز و چشم ابیه امااااد چاق!
بچه های ریزه میزه تر و فرزترن،
مراقب خودتون اول باشید مامان جوووووون

سلام سلام دختر فرفره ای
ما هم داشتیم از این موردا
دختره بیچااره فجیع چاق بود
البته نه با دارو
خیلی بهش غذا زیاد میدادن
دقیقا یک فرزیه
شما هم مراقب خودت باش دختر مهربون

اعظم 46 چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 20:30

منم با نوه ام این مشکل رو داشتم خدا رو شکر بزرگتر شد حدود 3/5 سالگی بهتر شده لااقل چیزای که دوست داره می خوره

البته همیشه باید غذا آماده داشته باشی که هر وقت اشتهاش باز شد بخوره

خوب خدا رو شکرکه بهتر شد
آدم خیالش راحت میشه

دقیقا باید همیشه غذا آماده باشه

حمیده چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 19:49

سلام.مامان مهربون باید صبور باشی تا عادت کنه از شیشه ش چیزی بخوره.یه مدتی طول می‌کشه.برای غذا خوردنش هم حتما داروهای تقویتیشو هر روز بده بخوره و یک ساعت بعد از اونها بهش غذا بده.یه زیرانداز بذار با یه بشقاب و دوتا قاشق هم خودش بخوره هم شما با قاشق بهش بده.و اینکه بچه ها یک روز خیلی خوب غذا میخورن دو روز هیچی نمیخورن.
نکته ی آخر اینکه خودت با اشتها جلوی بچه غذا بخور که اون هم جذب بشه.بشین جلوش غذاتو بخور نه اینکه عصبی بشی و خودت هم هیچی نخوری.

سلام حمیده بانو
فکر میکنه اسباب بازیه
منم همین کار رو میکردم
جلوش که غذا میخوریم اما اون دوست داره کل میز رو بریزه بهم و رسما من نمیتونم غذا بخورم

نیلوفر چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 19:42

خب پس چی جوری قد میکشه؟حتما باید چاق بشه تا بگن خوب میخوره؟بعدشم بچه دلش نمیخوادبخوره چرا غرش رو به شما میزنه خب!
مامان منم میگفت من تا دوسالگی کلا لب به غذا نمیزدم فقط شیر میخوردم،بعد اونم خیلی کم میخوردم.لاغر بودم اما قدم بلند بود و چیزی هم بدنم کم نداشت.

همینو بگو
پس خیلی بلا بودی
منم میگم قد مهمه

هدا چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 19:31

سلام غزل نازنین،
دختر من هنوز به این سن نرسیده ولی شیر خوردن به شدت توی این سن مانعاز غذا خوردن می شه، چون از نظر روانی شیر مادر بچه رو ارضا می کنه و بچه دیگه هیچ کنجکاوی ای واسه کشف و خوردن غذا نداره.
پیشنهاد می کنم هر چه سریع تر ماه رو از شیر بگیرین.

سلام هدی بانو
منم اینو زیاد شنیدم
هنوز دلم نمیاد

بهار چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 18:20 http://searchofsmile.blog.ir

آخه عزیزکم اون که اصلا متوجه این حرکاتش نیست برای اون همه چیز الان بازی و تجربه است ... هر وقت گرسنه اش بشه غذا میخوره فقط خواهشا با قاشق و کاسه به دست دنبالش ندو که به شدت بد غذا میشه و اذیتت میکنه حتی توی بزرگسالی ...

آره همه چیز براش بازیه فقط

قلب من بدون نقاب چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 17:25 http://daroneman.blog.ir

من بی تجربه هستم در این مورد
ولی میدونم هر چی بیشتر توجه کنی به این کارهای ماهک
بیشتر میشه
ی پارچه بزرگ پهن کن وسط خونه و بذار راحت باشه

ماشالله کار از پارچه گذشته
همه جا راه میره

ستاره چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 17:20

خب قدش مهمه که داره بلند مبشه دیگه

از نمودار خودش قدش بلندتر شده اما وزنش روی خط نمودار بود دیروز

لیلی چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 15:45 http://aparnik5.blogfa.com

عزیزم بیشتر بچه ها همین مدلی هستن. بیشتر دوست دارن با غذا بازی کنن. علاقشون هم به غذا کاملا دوره ای هست.مثل همین نون که میگی. معمولا هم اصرار و حساسیت نتیجه عکس میده. من خودم یه وقتایی شبانه روز گریه میکردم که بچه غذا نمیخوره! هرچند که اطرافیان من بر خلاف تو میگفتن که همه چی خوبه و و اشکال از منه که اینقدر حساسم. حالا که از اون روزا گذشتم میبینم که بقیه درست میگفتن و واقعا نیازی به اون همه نگرانی نبود. همین که ماهک عزیز قد میکشه یعنی همه چی خیلی خوبه(خدا رو شکر). با بازی یا سرگرمی هم معمولا بچه ها بهتر غذا میخورن. من خودم چند تا انیمیشن که خیلییی دوست داشتن رو گوشیم داشتم که موقع غذا خوردن محوش میشدن و منم تا میشد غذا رو بهشون میدادم! (هرچند که میگن کار درستی نیست ولی من انجام میدادم و راضی بودم). مهمتر از همه ارامشت رو حفظ کن چون انگار عصبی بودن مادر استاپ اشتها و خوردنشون میشه.

دقیقا آرامش خودم خیلی تاثیر داره
انگار متوجه نگرانیم میشه بیشتر نمیخوره

رهآ چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 14:25 http://rahayei.blogsky.com

مولتی ویتامین بهش چی میری؟
زینک میدی؟ زینک برای اشتها خیلی خوبه.
راجع به مولتی ویتامین KIDIKARE ی سرچ بزن. من به فسقل این میدم. زینک هم داره. در کل من راضیم از این مولتی ویتامین.

قبلا wellbaby می دادم

الان اونا نیست ویتان بهش میدم
و یکی دیگه که اسمش یادم نیس
مرسی از راهنمایین رها جانم

رهآ چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 14:23 http://rahayei.blogsky.com

من با توجه به فسقل که اینجوری بود ی دوره ای.
این دوره س میگذره.
هله هوله رو حذف کن. بچه ها با کوچکترین چیزی سیر میشن. بعد توقع نداشته باش که اندازه ما غذا یا اب بخورن.
باید بزاری حسابی گشنه بشه بعد بهش غذا بدی. هیچ اجباری هم نباید به کار ببری. یعنی قاشق رو به زور تو دهنش نکن.
وقتی خیلی خوب گشنه س، ی ذره از غذا رو بزار جلوی خودش بقیه رو تو ظرف جدا برای خودت بزار، کم کم و با بازی و شعر بهش بده. اجازه بده اون با غذای خودش بازی کنه، له میکنه، پخش میکنه، میخوره. هرکاری که دوست داره، بعد از این طرف توام کم کم بهش بده.
همه جور غذایی هم بهش بده، نزار بد غذا بشه. این دوره خیلی مهم.
نگران نباش. قرار نیست همه بچه ها چاق باشن که. همین که قد و وزنش روی نمودار رشد اکی باشه، کافیه.

نه اندازه ما همون دو سه تا قاشق هم نمیخوره چه برسه اندازه ما
این پیشنهاد دو تا ظرف خوب بود
من قبلا دو تا قاشقء میذاشتم تو ظرف که با یکیش بازی کنه با یکی من بهش بدم
همه چی امتخان می کنم
اما خودش همه چی نمیخوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد