هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز دوم: روابط شگفت انگیز

هر که با مرغ هوا دوست شود

خوابش آرام ترین خواب جهان خواهد بود



تصور کنید شما تنها انسان روی زمین بودید. در اینصورت انگیزه انجام دادن هیچ کاری را نداشتید.اگر هیچ کس نقاشی زیبای شما را نمی دید، پس، کشیدن تابلو چه فایده ای داشت؟ هر کجا می‌رفتید به جز خودتان کسی در آنجا حضور نداشت و ذره ای شادی  در زندگی شما یافت نمی‌شد. 

 

ارتباط برقرار کردن با انسان‌های دیگر و دیدار کردن با آنها به زندگی شما شادی، معنا و هدف می‌بخشد. به همین دلیل، روابط شما با دیگران، بیش از هر عامل دیگری، در زندگی تان تاثیر می گذارد. برای دستیابی به زندگی رویایی و دلخواهتان باید به خوبی بدانید که روابطتان چگونه در زندگی کنونی شما تاثیر می‌گذارد. همچنین، باید بدانید این روابط به راستی موثرترین بخش برای سپاس‎گزاری محسوب می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که انسانهای سپاس‌گزار روابطی صمیمانه‌تر دارند، با اعضای خانواده و دوستانشان به شیوه‌ای بهتر رفتار می‌کنند و دیگران به دیده‌ی احترام به آنها می‌نگرند. به هر حال شاید حیرت‌آورترین آمار بدست آمده از پژوهش‌ها این باشد: به ازای هر بار گله و شکایت کردن در باره انسانی دیگر، باید دست کم ده ویژگی خوب او را بشماریم و سپاس‌گزاری کنیم تا روابطی خوب و درخشان داشته باشیم. فرقی نمی کند که گله شکایتمان زبانی باشد یا ذهنی. در کل باید شکایت نکنیم.

در حالی که احساس سپاس گزاری و قدرشناسی خودتان را در رابطه ای افزایش می دهید؛ در آن رابطه به طرز معجزه آسایی با رویدادهایی بهتر و شادی بخش‌تر رو به رو خواهید شد.سپاسگزاری در روابطتان؛ علاوه بر بهبود آن رابطه؛ خودتان را نیز تغییر خواهد داد. سپاس‌گزاری باعث می‌شود شکیباتر، ژرف اندیش تر، دلسوزتر و مهربانتر شوید.


" گفته می‌شود ما فقط در لحظه هایی زنده هستیم که قلبمان از گنج های اصلی زندگی مان آگاه است."

تورنتون وایلدر

نویسنده


تمرین شگفت انگیز شماره 2:


1.    تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.


2.   سه انسان مهم زندگی‌تان را انتخاب کنید که با آنها روابطی صمیمانه و عالی دارید. عکسی از هرکدام تهیه کنید.


3.   در حالیکه عکس را در مقابلتان قرار می‌دهید؛ پنج ویژگی خوب هر یک از آنان را بنویسید.

نکته: ویژگی هایی را بنویسی که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهید.


4.   هر جمله سپاس‌گزاری را اینطور شروع کنید: "خدایا سپاس‌گزارم که ................." سپس به نام شخص اشاره کنید و در پایان دلیل سپاس‌گزار بودنتان را مطرح کنید. برای تشکر از خودش شخص نیز جمله تان را اینگونه بنویسید: " .......... از تو متشکرم زیرا......."

مثال"خدایا سپاسگذارم که مادرم در زندگی ام حضور دارد زیرا همیشه حامی من است" " مادر متشکرم زیرا همیشه حامی من هستی"


5.   عکس این افراد را هر کجا میروید با خود ببرید یا جلوی چشمتان بگذارید. در طول روز حداقل سه بار به عکس آنها نگاه کنید و از خداوند تشکر کنید، سپس به چهره او بنگرید و از خودش تشکر کنید. برای مثال: " خدایا سپاس‌گزارم که مادرم در زندگی ام حضور دارد." و " مادر متشکرم که هستی"


سنجاق شده:

+ تا پایان تمرینات 26 روزه، تمرین هر روز به عنوان پست ثابت آن روز در وبلاگ قرار میگیرد و هر گونه نوشته شخصی  دیگر، در پایین پست سپا‌گزاری آن روز قرار می‌گیرد

+ آنهایی که دوست دارند یک جا جمع شویم و سپاسگزاریهایمان را به اشتراک بگذاریم می توانند اینستاگرام hi.life_time را فالو کنند.

+ تا آخرش همین‌طور ساکت ادامه می‌دهید؟ اصلا تمرینهای دیروز را انجام دادید؟ اگر همراه ما هستید لطفا ساکت نباشید تا انرژی‌هایمان برای ادامه دادن تمرینات اضافه شود.

+ برای دسترسی یک جا به تمرین‌ها، دسته معجزه سپاس‌گزاری را از منوی سمت چپ وبلاگ انتخاب کنید.

نظرات 7 + ارسال نظر
ن یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 18:59

من همسرم رو دوست ندارم اما بچه داریم. این تمرین پس براى من فایده نداره

اشکالی ندارد نون عزیز
یک تمرین جلوترها هست برای بهبود روابط خراب
اون میتونه کمکت کنه

دختر خوب دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 07:05

میشه جهشی خوند؟یعنی چند تا تمرین را توی یه روز انجام بدم تا به شما برسم؟

جهشی بخونم عزیزجان
انجام بده اشکال نداره
فقط بعضیاشو باز تکرار کن با جدیدها
بزار درونت این تمرینها نهادینه بشه

رافائل دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 22:53 http://raphaeletanha.blogsky.com

من ازت ممنونم که با این کار خوبی که شروع کردی اینقدر حال دل من و خوب کردی. امیدوارم هرجا هستی زیر سایه پر مهر پروردگار خوب و خوش باشی.

خواهش می کنم رافائل عزیز
خدارو شکر که اینقدر حالت خوبه عزیزکم
ممنونم از دعای قشنگت به همچنین برای شما

رافائل دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 19:11 http://raphaeletanha.blogsky.com

غزل جون باورت میشه. امروز که این تمرین رو انجام میدادم. عکس مادر و همکلاسی ر چند بار گذاشتم جلوم و گفتم خدایا شکر که هر دوی اینها با وجود اختلافاتشون تو زندگی من هستند. گفتم خدایا سپاسگذارم برای داشتن مادری مهربون و معشوقی دست و دلباز. اونوقت دیدی چی شد. مامان امروز دوبار بهم زنگ زد حالمو پرسزد و یه عالمه تو تلگرام برام پیام داد و همکلاسی هم که خودت خبر داری نمیدونم رفته چی برام خریده. جالبه مگه نه؟

رافائل جان من اینقدر خوشحالم برات که نمیتونی تصورشو بکنی
اینقدر خوشحالم که لایق بودم که واسطه بشم بین شما و خدا با این تمرینها
اینقدر خوشحالم که یه سر این خوشحالی من بودم.
الهی روابطتت روز به روز بهتر و قشتنگتر بشه
الهی زودتر با همکلاسی به سرانجام برسید

جالب که چه عرض کنم
عین معجزه است واقعا

آبگینه دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 14:51 http://abginehman.blogfa.com

من با یک روز تاخیر انجام دادم. قبوله؟

قبوله آبگینه جان ولی سعی کن هر روز انجامش بدی
اگر تا آخر تمرینها منظم ادامه بدی سپاس گزاری میشه یکی از ویژگیهای شخصیتی ات

رافائل دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 07:51 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام غزل جان. من تمرین روز اولت رو انجام دادم و تمام دیروز روز فوق العاده ای برام بود. این تمرین دومت هم انجام میدم. گاهی خیلی در مورد مدیرم غر میزنم. باید بشینم و به ده ویژگی مثبتش فکر کنم. کمی این روزا سرم شلوغه. ولی هم میخونمت و هم عمل میکنم. ممنون از برنامه خوبت.

سلام عزیزم
آفرین این عالیه دوستم. خدا رو شکر که اینقدر زود نتیجه اش رو دیدی و احساسش کردی
این عالیه که به ویژگی های مدیرت فکر می کنی
منم زیاد این کار رو انجام میدادم قبلا. چون مدیرمون زیاد زیر سوال می برد منو
خدا رو شکر که با همه شلوغیا این حس خوب و تعهد رو داری که سپاس گزاری کنی عزیم
ممنون که هستی و خبر معجزه ات رو دادی

Baran یکشنبه 5 دی 1395 ساعت 16:23

....خدایا سپاسگزارم
+سلامت وتندرست باشید ؛غ-زل بانو جان

سپاس گزارم باران عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد