هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

بهاری که خیلی هم بهاری ام نمی کند

چشم که باز می کنم فضا پُر است از صدای زیبای گنجشککان که روزی عاشق اش بودم و سرشارم می کرد از زندگی. صدایی که پر است از شور زندگی، عشق، سرزندگی، آرامش، خبرهای خوب و طراوت. اما با شنیدن صدای زیبایشان، تقریبا هیچکدام از این حس  ها را ندارم. 

علیرغم اینکه عاشق بهار بودم، بخشی از بدترین روزهای زندگی ام را در همین حال و هوای ملس بهاری تجربه کرده ام. ١٤ام فروردین  سه سال بقبل که دلم از دور شدن دوباره از همسرجان گرفته بود؛ به محض اینکه قامت نماز بستم، بی اختیار اشکهایم سرازیر شد. تمام مدت نماز چشمانم نم زده بود و روز بعد با یکی از بدترین حالت های روانی دنیا بیدار شدم. آنقدر بد که توان حرکت دست و پایم را نداشتم. مثل یک کودک بی پناه ترسیده از همه چیز، زانو به بغل، مچاله شده بودم کنار ستون روبروی آشپزخانه و با حسرتِ سلامتی، صبحانه خوردن بقیه را تماشا می کردم. 

حالا بهار که می شود؛ خوشیِ حال دلم به مویی بند است. هوا مستعد به چالش کشیدن حالِ خوب من است و یک گوشه کنایه کافی است که تمام حس های خوب پر بکشند و حس های بد چمبره بزنند روی وجودم. آنچنان که چند روز زمان لازم است تا به حالت عادی؛ فقط عادی که همه حس ها خنثی است، برگردم. بهار که می شود خوشحالم که دیگر در دیاری که آغاز شروع این حس ها بود زندگی نمی کنم. آخر هر زمان در این هوا آنجا باشم حال دلم به بد شدن، بسیار نزدیک تر است. 

نسیم بهاری که گونه ام را نوازش میکند، تمام حالت های احساسی آن زمان در وجودم زنده می شود. فقط همین که جنس آب و هوای اینجا و دیار پدری تفاوت دارد؛ نقطه عطف است در روزهای بهاری من که چون گاردی از من در برابر هجوم آن حس های بد محافظت می کند.

چند دقیقه ایست که صدای گنجشککان شروع شده و این تفاوت آب و هوا، زره حال خوبیست که با تمام تلاش بغل اش کرده ام مبادا بگریزد

ساعت ٦:١٨ صبح ٢٣ فروردین

نظرات 3 + ارسال نظر
آبگینه یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 09:14 http://abginehman.blogfa.com

هر کدوم از ما مسلما تجربیات تخلی رو تو یه ماه و فصل خاصی داشتیم ولی باید سعی کنیم اون تجربیات تلخ رو همونجا رها کنیم
از بهار لذت ببر غزل جان. از نم نم بارون و از صدای گنجشگا و نسیم خنک البته اگه بتونی از دست ماهک پنجره ای باز کنی

همین طوره اما میزان و نوع حس های بد و دفعات تکرارشون خیلی رو حس و حال سالهای بعد اثر داره
داو لذت می برم اما گاهی دست خودم نیست

تنهایی شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 23:19 http://www.tanhaeey.blogfa.com

دل آدم که خوش نباشه هوای بهاری هم درستش نمی کنه:(

آخ دل تنگ

مرضیه شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 10:38 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام غزل بانو
مبعث پیامبر رو بهتون تبریک میگم انشالله حال و هوای خوبتون پایدار باشه

سلام مرضیه جانن
به همچنین عزیزم
میبوسمت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد