هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روزنوشت برفی

نگاهم می افتد سمت پنجره. برف ریزی در حال باریدن است. ساعت ٤:٣٠ بعد از ظهر است. مبلها را در حین جارو  زدن  جابجا کرده ام و نامرتب شده اند. جارو برقی وسط سالن  مانده و توان جمع کردنش نیست. تصمیم میگیرم در این سکوت خانه به مناسبت این که بعد از یک هفته بالاخره موفق شدم جارو بزنم؛ خودم را به یک قهوه گرم مهمان کنم. ماگ سپید لبخندم را بر می دارم . یک قاشق  مرباخوری قهوه، مقداری کافی کریمر و یک قاشق غذا خوری قهوه و آب جوش ...

مودم را روشن می کنم و شروع می کنم به تایپ کردن. هنوز قهوه را نخورده ام که صدای گریه ماه ام بلند می شود. نوشتن را رها می کنم. قهوه را با عجله می نوشم و پاره تنم را گرم در آغوش می کشم. خیلی اتفاقی از صبح از یک طرف شیر خورده و حالا همان طرف لباسم آنقدر خیس شده که باز هم باید از همان طرف شیر بدهم. جایتان خالی که بی نظیرترین حس های دنیا را هنگام شیر دادن تجربه می کنم. نگاه خندان و قشنگش. لبخندش و صدای نوشیدن شیر و غرغرهای ریز و نفس نفس زدن هایش. همین وسط ها خرابکاری می کند و بلافاصله عوضش می کنم مبادا لباس هایش کثیف شود. آخر دیروز که شوفاژها درست شبی که گفته بودند همه جا یخ می زند به فنا رفته بود و سرد شده بود و خانه رسما یخ زده بود؛ با تصور اینکه خیلی زود همه چیز ردیف می شود و خانه گرم می شود؛ برای تعویض اش دست دست کردم  که یخ نزند اما رویم به دیوار چنان کثیف کاری شد که هر دویمان پریدیم داخل حمام و شکر خدا  قبل از آمدن تعمیرکار در اقدامی انتحاری، بیست دقیقه ای خودم و ماه اک را شستم و ازحمام بیرون آمدیم. حالا اینکه طفلکم موقع لباس پوشیدن چقدر سردش شد خدا داند!  به خاطر سرمای زیاد و البته قطع و وصل شدن آب برای تعمیرات، موفق به آبکشی و شستن لباسهای گرم ماه اک نشدم. راستش من زیاد لباس گرم برای ماه اک نخریدم تا به وقتش پرو کند و بخریم. این زمستان هم که تا این هفته هوا اصلا سرد نبود! بنابراین پیگیر  لباس گرم برایش نبودم. همسرک آنقدر خسته شده بود که با هر حرفی عصبانی میشد و من جرات حرف زدن هم نداشتم. بعد از رفتن تعمیرکارها دو سه ساعتی طول کشید تا شوفاژها گرم شود و همسر جان آرام بگیرد.


حالا بعد از سه ساعت وقت گذاشتن برای ماه اک و دستمال کشیدن کف و خوابیدن ماه اک و البته شستن سطل دستشویی که کار سختی است برای من! و خسته شدنم؛ فرصت دیگری برای نوشتن پیدا شده. ساعت هفت و نیم شب است. روی شزلون ولو شده ام و صدای ظریفی از ماه اک به گوش میرسد و البته دست و پاهای بلورین اش هم تکان می خورد. به نظرم از دیروز کمی سرماخوردگی دارد. امروز زیاد حوصله نداشت. زیاد نخندید در عوض کمی بیشتر خوابید. 


داشتم از شستن لباسها حرف می زدم. صبح تصمیم گرفتم لباسهای ماه اک را آبکشی کنم. لباسشویی را روشن کردم که یک بار خالی شستشو دهد. در حال آبکشی بودم که صدای بومب مانندی به گوش رسید. با ترس و نگرانی پریدم داخل سالن و دیدم دیشب که از سرما فر را روشن کردم و رابط و دوشاخ فر از گرما ذوب شد؛ رابط لباسشویی را هم خراب کرده و نتیجه اش شده پریدن برق آشپزخانه. از آنجا که جعبه تقسیم برق پشت یخچال است باید تا آمدن همسرک صبر کنم. ماه اک دوباره به خواب رفته. تمام تنم درد می کند. خسته ام. تصمیم دارم برای شام خاگینه درست کنم. آشپزی با خستگی در یک آشپزخانه تاریک!!!!


غ ز ل واره:


+ نشد این برف را لمس کنم. به خاطر ماه اک از خانه بیرون نرفتم. برف قشنگی بود حیف که دیروز پر بودیم از کلافگی و نگرانی درست نشدن شوفاژها


یک اخلاق خوبی که دارم داشتن دید مثبت به اتفاقها و خوش بین بودن است. البته که یک جاهایی حسابی بابت این مسئله ضربه خورده ا ام. اما دیروز وقتی از سرما و درست نشدن شوفاژها کلافه شده بودم و نگران بیمار شدن ماه اک بودم و حس مثبت نگری مغلوب شده بود... مادرک گفت: " خدا را شکر که سقفی بالای سر دارید که دیشب از سرما بچه دو ساله ای در کرمانشاه مرده است" تمام وجودم بغض شد. ماه اک را بغل گرفته بودم و بوی تنش را نفس می کشیدم که خدا را شکر طفلکم سالم است و در آغوشم. خدایا صبر عطا کن به مادری که نتوانست تن کوچکش را گرم کند و از دستش داد


+ باید طرز فکرمان را عوض کنیم. اینکه هر بار همسرک تعطیل می شود دردسری پیش می آید و کل روز کوفتمان می شود.


+ ماه اکم، دردانه ام بی نظیرترین حس های دنیا را به ما داده است. الهی طعم این حس ها را نصیب همه زن و شوهرهای منتظر فرزند عطا کن.


+ دلم برای تمرین های شکرگذاری تنگ شده. باید یک پستی برایش بگذارم :)

نظرات 7 + ارسال نظر
مرضیه جمعه 13 بهمن 1396 ساعت 11:02 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام
الهی شکر واقعا
دخترکه ریزه میزه ببین چطور خودشو ندیده توو دلهای ما وبلاگی ها جا کرده:)
سه نفره هاتون مستدام

سلام
بله شکر
ای خدا چقدر شماها مهربونید که دوسش دارید
سپاس بیکران مرضیه جان
پایدار باشی

ستاره پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 22:00 http://setareha65.blogsky.com

خیلی خوبه برف حتی دیدنش از پشت پنجره. امیدوارم سال بعد دوباره بیاد و سه تایی با ماهک برید برف بازی

آره چسبید گلم و لی دلم بیرون بود البته از برف بازی خوشم نمیادا

ان شالله

فری خانوم پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 20:39 http://656892.blogsky.com

سلام عزیزم
ای جانم لذت میبرم از ماهک می نویسی ... خدا حفظش کنه دلبر رو

سلام خانومی
بچه داری خیلی شیرینه جاتون خالی

العی آمین

من همیشه از بچه ها لذت میبرم
راستش عقاید خاص خودم رو دارم در مورد بچه ها


غزل من خیلی از بی خیالی های مستر حرص میخورم
البته اینم بگم که بی خیالی مستر بیشتر اینجوری هست
که باید بهش بگی تا ی کار رو انجام بده
و همین من و کلافه میکنه!

امیدوارم ماهک همیشه زیر سایه پدر و مادرش تو خونه گرم حمام کنه
ته دلم خالی شد از حمام کردن ماهک

بچه ها شیرین ترین موجودات روی زمین اند

آخ منم بابام اینطوره تو یک سری کارها
و البته همه مون تو یک مواردی بیخیالیم
منتها شدتش که زیاد بشه آزاردهنده میشه

ممنونم سپید مهربونم
ان شالله
آی می چسبه

رافائل چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 20:02 http://raphaeletanha.blogsky.com

عاشق تمام مادرانه هایی هستم که مینویسی. مادرانه هات نوش جانت.

ممنونم رافائل مهربونم
دنبال یک فرصت و یک حال عالی در اون فرصتم که وصف کنم این مادرانگی های شیرین را

مینا چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 19:09 http://dancewithme.blog.ir

مادرانگی هات سرشار از عشق و شادی

قربون محبتت مینای عزیزم

مثل همیشه قسمت های مربوط به ماهک رو با لذت خوندم
حتی اون بخش لباس های کثیفش
غزل جان همیشه بخاری برقی تو خونه داشته باش
تشک برقی
به محض حمام کردن ماهک بذارش کنار بخاری برقی
و برای خودت هم تشک برقی روشن کن

وای سپید چه خوشحالم که بین مشغله هات ماه اک حس خوبی بهت میده
واقعیتش وقتی مادر بشی از همه چیزش لذت می بری
والا قرار بوده شوفاژ برقی بخریم که برای بچه هم بی خطر باشه اما هوا اینقدر گرم بود امسال که منصرف شدیم. این سرما غافلگیرمون کرد
البته همسر هم تو این موارد کمی دلش گنده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد