هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

تو فقط عشق؛ فقط عشق

با آرامش خاطری شیرین، از خستگی ولو شدم روی زمین و گوشی به دست می‌خوانمش که نوشته: "اگر تو رو وارد زندگیم نمی کردم الان خیلی خوشبخت تر و راحت تر بودم...خیلی از سختیها را به امید تقاص تو تحمل نمیکردم. تازه یکی بیاد بگه صبر داشته باش شاید پنجاه سال دیگه خدا سزاشو بده. جوونیم به امید تو تباه شد." منظورش از "تو" هم یک آدم نیست. منظورش فقط و فقط خداست. پست که تمام می‌شود با ذهنی درگیر سعی می‌کنم برای تجدید قوا کمی بخوابم تا قبل از رسیدنِ مهمانها به بقیه امورات خانه رسیدگی کنم. اما... 

ذهنم پرت می‌شود به گذشته‌ها، به روزهای تلخ و آدم‌هایی که هر کدام به نحوی بهترین سالهای عمرم را با خودخواهی و بی‌شعوریشان خراب کردند. به روزهایی که اشک بودم و استرس. به روزهایی که ..... تصویر همه آن خاطراتِ تلخ و همه آن آدمهای عوضی‌گونه محو و مبهم است؛ در ریزترین حالت ممکن! انگار که در فراز آسمانها در حال پروازم و آنها را شبیه نقطه‌های محو و کوچکی روی زمین می‌بینم... همچنان همان آرامش خاطرِ چند دقیقه قبل، در درونم جاریست... از خودم می‌پرسم: "من چطور با آن همه درد، اضطراب و نفرتی که دیگران در دلم کاشتند به اینجا رسیدم؟ من هم روزی آرزوی مرگ کسانی را داشتم که زندگی من و خانواده‌ام را بهم ریختند و هنوز که هنوز است بعد از سالها، آرامش به آن شکل قبل‌اش به خانه پدری برنگشته! حالا همه آنها در زندگی‌هایشان که از راه دور و به چشم  ما زیباست زندگی می کنند؛ اما من آرامم.  چه شده که او فکر می‌کند چون تقاصش گرفته نشده، دیگر باید از خدا دست بکشد اما من با فکر کردن به آنها و آن اتفاقها درونم هیچ چیزی تغییر نمی کند و حالم همچنان خوب است؟"

در تونل زمان می‌رسم به درونِ غ‌ـزلِ چند سال قبل که با ترس و اضطراب در کوچه باغ؛ قدم زنان با خدا حرف می‎زند. غ‌ـزلی که در اوج بدبختی‌هایش دوباره خدا را پیدا کرده بود و در گوشم می‌پیچید:"خدایا تمام آدم‌ها و انرژی‌های منفی را از من و خانواده‌ام دور کن. خداوندا اجازه نده هیچ خبری از من به گوش‌شان برسد. خدایا کاری کن هرگز هرگز مرا نبینند. خدایا کمکم کن. خدایا آبروی من و خانواده‌ام را حفظ کن. خدایا ایمانم را قوی کن. خدایا از من دورشان کن. آنقدر دور که هیچ‌دسترسی به من نداشته باشند. خدایاااااااااااااااااااااااااااااا". و این تصویر به همان اندازه که خاطراتِ تلخ را محو و دور می‌بینم؛ زنده و واضح است. لبخند پهنی تمام صورتم را می‌پوشاند و آرامش خاطرم که با مرور همه آن اتفاقهای تلخ، همچنان در حوزه قلمرو‌اش قدرت‌نمایی می‌کند؛ یک جور عاشقانه‌طور فشارم می‌دهد و پیروزمندانه به نتیجه افکارم، به جوابی که پیدا می‌کنم و حس شیرین دوست داشتنِ خودم که پیدایش کرده‌ام؛ نگاه می کنم.

افتخار می‌کنم به خودم که با همه منفی بودن حال و روزگار و شرایط‌ام، عمق دعاهایم  مثبت بوده... افتخار می کنم که بعد از  روزهایی که هر لحظه‌اش هزاربار آرزوی مرگ داشتم و حتی برای عامل آن بدحالیها هم آرزوی مرگ داشتم؛ هیچ‌وقت منتظر شنیدن خبر مرگش نشدم... افتخار می کنم به خودم که با همه بدحالیها، با همه وحشت‌ها بدون اینکه بدانم، فقط دعاهای مثبت می کردم و از یک زمانی به بعد برای آن آدم‌های بد نه آرزوی مرگ کردم نه هیچ نفرین دیگری... به خودم افتخار می کنم که با همه بدحالیها و دردها همچنان دست به دامن خدا ماندم و با همه کم طاقتی‌ام که در آن روزگاه مجبور به صبر بودم؛ بالاخره راه درست زندگی را پیدا کردم... افتخار می کنم به مادرک‌ام که مرا اینچنین تربیت کرد و هزاران هزار بار افتخار می کنم به خودم که بالاخره راه مثبت دیدن و مثبت اندیشیدن را یاد گرفتم و حالا با دیدن زندگی خوب و وضع خوب زندگی آن آدم‌هایی که عذابمان دادند؛ به جز حسی که به زندگی یک غریبه دارم، حس دیگری به من دست نمی‌دهد و کاملا بی تفاوت می توانم از این آدمها رد شوم.


غ‌ـزل‌واره:

+ امیدوارم هیچ‌وقت اتفاق نیفتد. اما اگر روزی حالم ناخوش بود و آمدم از همان آدمها با عصبانیت نوشتم و فکرهای بد کردم؛ نیاید این پست را به رخم بکشید. همین قدر که دیروز و این لحظه که با جزئیات خاطرات از ذهنم عبور می‌کند؛ حال من تا این حد خوب است؛ یعنی درون من اتفاق بزرگی رخ داده است. یعنی بزرگ شده‌ام. یعنی عوض شده‌ام. این یکی از بزرگترین و شیرین ترین کشفیات زندگی من، در مورد خودم تا به امروز است.

  

به او که مرا به فکر وا داشت:

سپاس بیکران که با نوشته‌ات من را به این بُعد جدید از خودم و زندگی‌ام آگاه کردی. به جای آرزوی تقاص برای آن آدم‌ها، آرزوها و دعاهای شیرین بکن برای خودت و خانواده‌ات؛ گل من. خیلی وقت‌ها آدم‌ها تقاص‌هایی در زندگی‌شان پس می‌دهند که شاید ما هرگز متوجه نشویم. شاید از درون به دلیل شدت مشکلات گوله آتش باشند و از بیرون به تو فخر بفروشند. شاید حتی خود آن آدمها نفهمند در حال تقاص پس دادن هستند. اصلا شاید هیچوقت نفهمند که روزی قرار است تقاصی پس بدهند یا خودشان را به نفهمی بزنند. اگر هیچوقت نفهمند که شبیه همان آدمهایی هستند که خدا گفته مهر زدیم بر چشم و دل و گوششان. اگر هم بفهمند الزاما متنبه نخواهند شد. آدمهایی که من گفتم؛ بدون اینکه ما منتظر تقاص پس دادنشون بشویم؛ تقاص پس دادند و به گوشمون رسید اما هیچوقت نفهمیدند به خاطر بلایی بود که سر ما آوردند. فکر کردند فقط یک بدبیاری بوده یا چیزی شبیه آن؛ وگرنه سعی می‌کردند حلالیت بطلبند یا به نوعی آسیبی که به خانواده من زدند را جبران کنند. با همه فخری که به من خانواده‌ام می‌فروشند ایمان دارم ته دلشان، شادی و آرامش نیست. به هر حال اگر سعی کنی به آرزوهای قشنگ و چیزهای خوب فکر کنی؛ به مرور این احساس نفرتها از دلت بیرون می روند. اما زمان لازم است. اتفاقهایی که من مرور کردم نزدیک‌ترینش مربوط به ده سال پیش بود و تا همین چند ماه پیش با بخاطر آوردنش تمام تنم یخ می‌کرد و سرم می‌سوخت. قدرت خدا را دست کم نگیر. اگر خدا نبود خیلی‌هایمان؛ خیلی سال پیش از شدت درد و غم مرده بودیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
:) دوشنبه 21 فروردین 1396 ساعت 00:00 http://my-netbook.blogsky.com

سلاااااااااام
خیلی گلی ؛)
انشاءالله همیشه عالی باشی
بیادتم، حلالم کن...

سلام لبخند جانم
خوبی گل دختر؟
به همچنین عزیزم
منم به یادتم
خیلی التماس دعا دارم خیلی

شارمین یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 16:45 http://behappy.blog.ir

عشقت همیشگی، پرشور و قشنگ

ممنون شارمین عزیز

دختر خوب یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 10:02

سلام عزیزم...ممنونم از پستت...حرفات عالی و درست بود...اما غزل واژه ای که نوشتی دقیقا حال و روز من بود.پس تو هم میدونی ممکنه یه روز عصبانی و ناراحت بشی و میگی نیاند پستت را به رخت بکشن...حال و روز منم همین بود.عصبانی و کلافه بودم از حجم دوتا خبر پشت سر هم از دو نفری که به من بد کرده بودند...
اما الان...واقعا واقعا فرقی به حالم نمیکنه.نه اینکه بخشیده باشم یا فراموش کرده باشم.نه اینکه خودمو دلخوش کنم که لابد اونا هم در نهان خانه قلبشون دارند زجر میکشن و فقط ظاهر زندگیشون گل و بلبله و خدا داره پنهانی اونا رو جزغاله میکنه،نه...فقط دیدم از پس من برنمیاد.با فکر کردن به زندگی اونا زندگی خودم را تلخ میکنم...واسه همین رها کردم...
اگر صدها سال هم بگذره من از این برهه زمانی زندگیم ناراحت و عصبانیم و فراموش نمیکنم کسی توی این برهه به دادم نرسید و گذاشت مث یا تیکه چوب بسوزم.ولی فکرشو نمیکنم تا بیشتر از این نسوزم....توضیح حجم و ناراحتی من وصف ناپذیره...بگذریم...

سلام گلم
خواهش می‌کنم. غزل‌واژه ای که نوشتم منظورم این بود که از اونا بد بگم. نه که بیام و خدا رو انکار کنم. گل دختر مایی که می نویسیم رسالت مهمی تو این نوشتن داریم. اینکه اعتقادات کسی رو تحت و شعاع احتمالا اعتقادات یا باورهای اشتباه خودمون نکنیم. شاید کسی که من و تو رو خوند یک نوجون 15 ساله باشه که با خوندن این حرفا کلا نظرش برگرده... پس وقتی عصبانی می شی هر چقدر هم دلگیری از عصبانیتت نسبت به اون آدما بنویس. نه که مقدسات رو ببری زیر سوال عزیزجان. وگرنه می فهمم حالتو.

خوب می کنی. رها کردن بهترین کاره. بخشیدن کار آسونی نیست. همین منه آروم شاید خودمو زیرو رو کنم هنوز اون آدمها را نبخشیده باشم نمیدونم ولی لاقل بهشون فکر نمیکنم. ضمن اینکه اگر هم ببخشم سالها از اون اتفاقها گذشته و الان به قدری برام کم رنگ شدن که به چشم نمی آن
می فهمم عوضش اگر بتونی رها کنی و یه روزی ببخشی، دخترت یک مادر قوی داره که با همه سختی ها همچنان صبور و آروم از کنار جهالت آدمهای نادان میگذره و بهت افتخار میکنه و ازت یاد میگیره

نازلی شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 09:00

چقدر عالی که از این حسهای بد و آدمهایی که حست بد میکنن دور شدی

بی نظیره نازلی جان
بعضی چیزا از دور ترسناکه ولی وقتی اتفاق میفته می بینی چقدر خیر و برکت توش بوده

رافائل شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 07:38 http://raphaeletanha.blogsky.com

وقتی خشم و نفرتت رو از دیگران کنار میگذاری؛ اول از همه به خودت لطف کردی. چون آرامش رو به قلبت برگردوندی و همچنین اونها اونقدر بی اهمیت شدن که دیگه بهشون فکر نمیکنی. این حست عالیه عزیزم.
سعی کن همیشه همینجوری باشی. هر کسی بالاخره سزای اعمالش رو میبینه. شاید ما نبینیم ولی اتفاق میفته.

دقیقا همینطوره ولی اینکه خدا کمک کنه بتونی راه خارج کردن این کینه و نفرت رو پیدا کنی یکی از بزرگترین نعمتهای دنیاست. خدا کنه که دائمی باشه. راستش معمولا این آدمها هیچ تاثیر مثبتی تو زندگیت ندارند کلا هیچ نقشی ندارند فقط ما با احساس منفی که بهشون داریم زندگی خودمونو تحت تاثیر قرار می دیم
امیدوارم اینطوری باشه. ایمان دارم خدای جای حق نشسته و اینکه اونا تاوان پس بدن یا ندن برام مهم نیست دیگه

مهدی جمعه 18 فروردین 1396 ساعت 23:55

غزل خانم

خوشحالم که به حدی رسیدی و علومی به چشمت تداعی گشت که از نفرت دست برداشتی، و بالاتر بخواهی نگاه کنی باید مثل یک مادر باشی
این راهی که واردش شدی مقدمه است
امیدوارم تا به انتهای این راه را بالا بروی مراقب خودت باش در این راه و کلا هر راهی خطرات زیاد است با چشم باز حرکت کن

امیدوارم به کمک خدا

مینا جمعه 18 فروردین 1396 ساعت 22:09 http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

اما غزل من بریدم ...
شاید از کسی که توی پستت نوشتی دلگیرتر باشم
..

عزیزمی
مینا تو خیلی زود به این نقطه رسیدی. کاش کاری ازم بر میومد

ستاره جمعه 18 فروردین 1396 ساعت 22:02 http://setareha65.blogsky.com

چقدر عالی عزیزم. خیلی خوبه که درونت انقدر مثبته. الهی خدا به قلبهای هممون آرامشی همیشگی بده

حس بی نظیریه ستاره جون
الهی آمیـــــــن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد