هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز نهم صبح شگفت انگیز

"وقتی صبح از خواب بر می خیزید؛ در این باره بیندیشید که زنده بودن، اندیشیدن، لذت بردن و عشق ورزیدن به راستی امتیازی ویژه است"

مارکوس اولیوس

فرمانروای رومی



آسان ترین و ساده ترین شیوه؛ برای اینکه تضمین کنید روزتان از رویدادهای شگفت انگیز و معجزه آسا سرشار خواهد بود؛ این است که صبحتان را با سپاس گزاری شروع کنید.

برای انجام دادن این کار مجبور نیستیم کارهای دیگرمان را عقب بیندازیم یا زمانی ویژه را برای این کار در نظر بگیریم زیرا می توانیمسپاس گزاری کردن از خداوند را همزمان با کارهای دیگر انجام دهیم. شروع کردن روز با سپاس گزیاری به راستی پاداشی ویژه خواهد داشت زیرا اغلب، هنگام انجام دادن کارهای روزانه بی آنکه خودتان تشخیص دهید، بیش از هر زمان دیگر با در سر پروراندن اندیشه های منفی به خودتان آسیب می رسانید. 

 

 

وقتی ذهنتان متمرکز می شود تا نعمتهایی را برای سپاس گزاری کردن از خداوند جستجو کند؛ احتمال در سر پروراندن اندیشه های منفی و آسیب رسان از بین میرود.

پس از انجام دادن این تمرین روزتان را با شادی شروع خواهید کرد و مطمئن تر خواهید شد که روزی عالی را پیش روی خواهید داشت.

امرزو وقتی از خواب بیدار میشوید تا روزی جدید را شروع کنید؛ قبل از حرکت کردن، قبل از انجام دادن هر کاری چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم". برای این حقیقت از خداوند سپاس گزاری کنید که زنده هستید و نعمت شگفت انگیز زندگی یک روز دیگر به شما هدیه شده است. زندگی شما و هر روزش براستی نعمتی ارزشمند است که وقتی به معنای واقعی در این باره می اندیشید؛ پب می برید که برای هر یک از ما غیر ممکن می شود که صبح از خواب برخیزیم و، به دلیل بهره مند شدن از نعمت زندگی در روزی جدید، از خداوند سپاس گزاری نکنیم.

اگر تصور می کنید که روزی جدید به راستی اهمیتی ندارد؛ پس از دست دادن امروز نیز برای شما اهمیتی نخواهد داشت. در این صورت می توانید این تمرین را آزمایش کنید؛ حتی اگر برای شما فایده ای نداشته باشد و امروزتان را از دست بدهید.

در لحظه ای که از خواب بیدار می شوید به دلیلد اینکه می توانید روز دیگری را زندگی کنید؛ چنین بگویید "خدایا سپاس گزارم" فرقی نمی کند تا چه حد خواب آلود هستید یا با زنگ ساعت بیدار شدید یا در روز تعطیل هستید.

به دلیل خواب خوب شب گذشته چنین بگویید"خدایا سپاس گزارم" آیا از خوشبختی کافی بهره مند بوده اید تا در تخت خوابی راحت با ملحفه هایی تمیز و بالشی نرم بخوابید؟ پس چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم" آیا حمام دارید؟  پس چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم"  آیا هر روز صبح می توانید شیر آب را باز کنید و بی درنگ آبی تصفیه شده و زلال داشته باشید؟پس چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم"

همه انسانهایی را تصور کنید که زیر زمین را حفر کردند برای جایدهی لوله ها که در سراسر کشور و شهر شما در همه خیابانها نصب شدند تا برسد به خانه شما  در حالی که مسواک و خمیر دندان تان را بر می دارید پس  بگویید: "خدایا سپاس گزارم"   . به دلیل داشتن حوله، صابون، آینه و همه وسایل ضروری حمامتان از خداوند سپاس گزاری کنید که سبب می شوند احساس کنید برای شروع یک روز دیگر هوشیار ، بانشاط، و آماده هستید.

در حالیکه لباس می پوشید به این بیندیشید که لباسهایی دارید که می توانید از میان  آنها یکی را انتخاب کنید و بپوشید و چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم". به انسانهایی بیندیشید که باید کار کنند تا گونه های مختلف پوشاک را تولید کنند. در تصورتان از همه آنها تشکر کنید و برای آنها دعا کنیدآیا کفش دارید؟ پس بسیار خوشبخت هستید! زندگی تان را بدون کفش تصور کنید و بگویید: "خدایا سپاس گزارم که کفش دارم"


"همیشه از پیش بینی کردن روزی جدید، آزمونی تازه، شروعی دیگر و شاید رویدادی معجزه آسا خرسند شده ام که پشت تصویر امرزو صبح منتظر است تا شکوفا گردد"

جی.بی.پریستلی


امروزتان را تا حد امکان به روزی فوق العاده تبدیل کنید. برای انجام این کار، می توانید سپاسگزاری را به شیوه ای متمرکز انجام دهید و به برنامهی صبحگاهی خودتان بیفزایید. از لحظه ای که بیدار می شوید ؛ با استفاده کردن از هر نعمت موجود در دسترستان، بکوشید در ذهنتان از خداوند سپاس گزاری کنید.برای صبحانه، قهوه، چای، آب میوه بگویید      برای وسایل آشپزخانه که از آنها برای آماده کردن صبحانه استفاده می کتید سپاس گزار باشید. برای داشتن یخچال کتری اجاق گار سپاس گزاری کنید.


وقتی بسیار شادمان هستم؛ می دانم که سپاس گزاریهایم روی زندگی ام تاثیر گذاشته اند و مطمئن هستم که روزی معجزه آسا خواهم داشت. می دانم که معجزه ای شگفت انگیز و معجزه آسا به من کمک می کند زیرا رویدادهای خوب یکی پس از دیگری برایم اتفاق میافتد. در حالی که هر یک از این رویدادهای عالی اتفاق میافتند؛ سپاس گزارتر می شود. و این حالت سبب می ش.ئ بر سرعت اتفاق افتادن معجزه های زندگی ام افزوده شود و رویدادهای خوب بیشتری در زندگی ام اتفاق بیفتند


تمرین شگفت انگیز شماره 9

صبح شگفت انگیز

1.  در لحظه ای که از خواب بیدار می شوید تا روزی جدید را شروع کنید، قبل از انجام دادن هر کاری چنین بگویید: "خدایا سپاس گزارم"

2.   از لحظه ای که چشمتان را می گشایید تا لحظه ای که برای رفتن به محل کار آماده می شوید با استفاده کردن از هر نعمت موجود در دسترستان، بکوشید در ذهنتان از خداوند سپاس گزاری کنید

3.     تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.



سنجاق شده:

+ به لطف خدا و دعای شما پدرک مرخص شده اند.

من بسیار خسته ام. غلط های املایی را ببخشید. تایپ کردن متن زیاد طول می کشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
آبگینه یکشنبه 26 دی 1395 ساعت 14:51 http://abginehman.blogfa.com

خوشحال شدم گفتی پدرتون مرخص شده. خداروشکر

مرسی آبگینه عزیزم مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد