هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

هشت بهشت زندگی

بهشت را که ندیدیم اما هشت بهشتِ خلاصه شده در یک عمارت، چشمانمان را به غایت نوازش داد

روز هشتم: از همه انسان‌ها قدردانی کنید

" هیچ وظیفه ای در این دنیا ضروری تر از این نیست که قدرشناس انسان های دیگر باشیم"

سنت آمبروز

اسقف کلیسای کاتولیک



بر مبنای آموزه های معنوی؛ هر آنچه را با تمام وجودمان به دیگران هدیه می کنیم؛ صدها برابر به سوی خودمان باز می‌گردد.

سپاس گزاری در واقع گونه ای انرژی نیرومند است. بنابراین وقتی از کسی تشکر می کنید؛ در واقع انرژی سپاس گزاری را به سوی او می فرستید. اگر انرژی سپاس گزاری را همچون ذره های درخشان تصور کنید؛ پس هرگاه از کسی تشکر می کنید که کاری را برای شما انجام داده است، در واقع این ذره های درخشان و معجزه آسا را روی او می پاشید. انرژی مثبت و نیرومند این ذره های معجزه آسا بر همان انسانی اثر می گذارند که شما از او تشکر می کنید.  

به انسانهایی بیندیشید که در طول روز با آنها روبرو می شوید و آنها به گونه ای به شما خدمت می کنند. افرادی که در فروشگاهها و رستورانها کار میکند؛ راننده اتوبوس یا تاکسی؛ همکارانتان، و همه آنهایی که به گونه ای به شما خدمت میکنند بیندیشید. اگر شما از این افراد تشکر نکنید؛ پس، انسان سپاس گزاری نیستید و از جذب کردن رویدادهای خوب و خوشایند به سوی زندگی تان جلوگیری میکنید.

به افرادی فکر کنید که در بخش خدمات جامعه کار میکنند، در خیابانها، سرویس های بهداشتی، قطارها، بیمارستانها، ساختمانهای دولتی و ... که برای ما نظافت میکنند. قطعا نمی‌توانید از همه آنها تشکر کنید اما دفعه بعد که با یکی از آنها روبرو شدید، از او تشکر کنید. همچنین دفعه بعد که روی نیمکت پاکیزه پارک نشستید یا از پیاده روی تمیز عبور کردید، برای کسی دعا کنید که آنجا را نظافت کرده است.حتی قدرشناس افرادی باشید که در محیط کارتان به شما کمک می کنند. 

دفعه بعد که کسی برای شما کاری انجام داد این نکته را به او یاد آورید که این شخص برای والدینش به راستی فرزندی بی نظیر است و برای همسر یا دوستانش انسانی گرامی و دوست داشتنی است. پس شما هم باید با مهربانی و شکیبایی با او رفتار کنید.

گاهی ممکن است یکی از همین افراد، با شما رفتاری خشن داشته باشد یا وظیفه اش را درست انجام ندهد.شاید قدرشناس بودن در این گونه موقعیتها برای شما دشوار باشد؛ اما احساس قدرشناسی شما نباید بر مبنای رفتار دیگران کاهش یا افزایش یابد. قاطعانه تصمیم بگیرید قدرشناس باشید؛ فرقی نمیکند که با چه رفتاری روبرو می‌شوید! قاطعانه تصمیم بگیرید معجزه سپاس گزاری را به زندگی تان فرابخوانید؛ فرقی نمی‌کند که اکنون در چه موقعیتی قرار دارید!

 آن هنگام که با آن فرد روبرو می شوید؛ ممکن است او در زندگی شخصی اش با دشواریهای بسیاری روبرو باشد و شما از آنها بی خبرید. شاید او احساسی بد و ناخوشایند داشته باشد؛ شاید به تازگی عزیزی را از دست داده باشد؛ شاید زندگی زناشویی اش به تازگی از هم فرو پاشیده شده باشد؛ شاید بسیار ناامید باشد یا زندگی اش در سراشیبی سقوط قرار گرفته باشد. قدرشناسی و مهربانی شما ممکن است مهم ترین و معجزه آسا ترین رویدادی باشد که در طول روز برای او اتفاق می افتد.


" مهربان باشید زیرا هر انسانی که با او دیدار میکنید ممکن است در نبردی دشوار در حال مبارزه کردن باشد."

فیلو اهل اسکندریه 

فیلسوف


اگر از کسی تلفنی سپاس گزاری میکنید بکوشید به شیوه ای تاثیر گذار تشکر کنید. برای این کار "متشکر" کافی نیست. می توانید بگویید: " متشکرم که به من کمک کردی"

" متشکرم که کار خودت را کنار گذاشتی تا به من کمک کنی" "متشکرم که این موقعیت منفی را برای من حل کردی" و جملاتی شبیه آن. فقط با انجام این کار ساده با واکنشهایی شگفت انگیز از سوی طرف مقابلتان رو به رو می‌شوید زیرا او به خلوص شما پی می‌برد

وقتی از کسی تشکر می‌کنید به چهره اش بنگرید. تا زمانی که به چهره اش ننگرید او قدرشناسی شما را به معنای واقعی درک نخواهد کرد و از تاثیر معجزه آسای آن بهره مند نخواهد شد. وقتی هنگام تشکر از دیگران به پایین نگاه کنید یا به تلفن همراهتان توجه می‌کنید  فرصت را برای کمک کردن به آنها و دگرگونی زندگی خودتان از دست می‌دهید چون خالصانه تشکر نکردید.

من معجزه سپاس گزاری را نه فقط برای افرادی که به دیگران خدمت می‌کنند بلکه در همه موقعیتها به کار می‌برم. وقتی با دخترم خداحافظی می‌کنم؛ قبل از آن که سوار خودرویش شود و برود از خداوند سپاس گزاری می‌کنم که او در امنیت و آرامش به خانه اش می‌رسد. انگشتانم را در هوا تکان می‌دهم و تصور می‌کنم ذره های معجزه آسای سپاس گزاری روی دخترم و خودرویش پاشیده می‌شوند. قبل از آن که کتابی جدید را شروع کنم ذره های معجزه آسا را روی رایانه ام می پاشم. قبل از آنکه وارد فروشگاه شوم ذره های سپاس گزاری را درمسیر پیش رویم می‌پاشم. دخترم در هنگام رانندگی از این شیوه استفاده می کند و اگر راننده ای را ببیند که به نظر بسیار پر تنش است و با سرعت رانندگی می‌کند برایش دعا می‌کند و ذره های معجزه آسای سپاس گزاری را روی او و خودرویش می‌پاشد که به او کمک کند احساس بهتری داشته باشد.



تمرین شگفت انگیز شماره 8

از همه انسانها قدردانی کنیم


1.     تمرین شگفت انگیز شماره 1 را تکرار کنید.


2.  امروز انرژی معجزه آسای سپاس گزاری یا همان ذره ها را بر ده انسانی یپاشید که خدماتی را انجام میدهد و شما از مزیت خدمات آنها بهره مند می شوید. برای انجام دادن این کار می توانید بهصورت خضوری از آنها تشکر کنید یا به صورت ذهنی از آنها قدردانی کنید و از خداوند برای آنها برکت بخواهید. بکوشید بخاطر بهر مند شدن از خدممات این افراد همواره قدرشناس آنها باشید


نظرات 6 + ارسال نظر
آبگینه دوشنبه 20 دی 1395 ساعت 14:04 http://abginehman.blogfa.com

خداروشکر خوبی غزل جان. نگران حال پدره عزیزت بودم اصلا به فکره تمرینا نباش. خودت خوب باشی خیالمون راحته
قربونت برم آشنایی با وبلاگ تو و شروع معجزه شکرگزاری یکی از بهترین اتفاقات زندگیه من بوده که بابتش باید خداروشکر کنم

واقعا سپاس گزارم از بودنت آبگینه جانم
لطف داری عزیزم من که کاری نکردم
الهی همیشه دلت شاد و لبت خندون و تن ات سالم باشه و وجودت سپاس گزار یکتای بی همتا

آبگینه دوشنبه 20 دی 1395 ساعت 09:43 http://abginehman.blogfa.com

نگرانیم
کجایی غزل جان؟

سلام. آبگینه جانم
نگران نباش عزیز دلم
یه کم درگیر بودم
و مثل اینکه از شوک خبر بدحالی پدرک سیستمم بهم ریخته
بشدت بدن درد دارم و خوابم میاد و چشمام میسوزه
یه جورایی له ام
دارم سعی میکنم خوب شم
باید یه دل سیر بخوابم
البته باز تلفن هم قطع شده
تلفن وصل بشه ان شالله تمریناتو ادامه میدیم
آبگینه تو هم نتیجه معجزه شکرگزاری من هستی ها
از همون ذره های درخشان

دوستان بقیه نظرات رو بعدن تایید میکنم

مرضیه یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 13:34 http://because-ramshm.blogfa.com/

چقدر زیبا هستن این گفته ها واقعا شکر نعمت نعمتت افزون کند

دقیقا همینه

آبگینه یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 12:49 http://abginehman.blogfa.com

غزل جان حاله پدرتون بهتره ان شاالله؟

به لطف خدا بهترن آبگینه جان

Baran یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 11:55

....
√منم آیة الکرسی ؛برای پدرک...می خونم

یک دنیا سپاس باران عزیز

ستاره شنبه 18 دی 1395 ساعت 17:57 http://setareha65.blogsky.com

عزیزم من خودم همیشه سعی میکنم قدردان باشم و این حس خیلی خوبیه، حمد و سوره رو هم خوندم. اول به نیت شفای پدرت و بعد به انید شفای همه بیماران مخصوصا بچه ها

قدردان بودن حس و نعمت بی نظیریه ستاره جانم
مچکرم از حمد و سوره
الهی همشون شفای بگیرند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد